Hansi Bäbler, Trofeo Nuvolari 2023 

Entregados en Viladrau los premios de la Challenge Nou Onze – Spark 2023 



Nou Onze Team y su concursante, Escudería Barcelona, han celebrado en Viladrau la fiesta de final de temporada deportiva 2023, en la que se han entregado los premios de la Challenge Nou Onze – Spark 2023. Este campeonato social agrupa y puntúa las participaciones en pruebas de clásicos de los pilotos y copilotos del equipo y la entidad, y también en las actividades que organizan a lo largo del año. En el mismo acto, Hansi Bäbler ha sido distinguido con el Trofeo Nuvolari 2023, un galardón histórico creado en los años cincuenta por la Escudería Barcelona.

El acto, conducido por Josep Autet, tuvo un escenario muy adecuado en el Xalet La Coromina de Viladrau, por la vinculación histórica de esta población gerundense de la comarca de Osona con el motor, y contó como anfitrión de excepción con Antonio Zanini, destinatario del Trofeo Nuvolari en 2022. Para aprovechar el desplazamiento a un lugar de tanta significación en el mundo de los rallyes, en pleno macizo de las Guilleries, Nou Onze organizó una ruta para llegar desde Sant Celoni, conduciendo por la subida al Montseny y hasta el cruce hacia el Coll de Revell, que sirvió para revivir la magia de estas carreteras míticas entre los asistentes.

Con 53 pilotos, copilotos y simpatizantes clasificados, los vencedores de la Challenge Nou Onze – Spark han sido Francesc Segú, en el apartado de Regularidad, y Lluís Portal, en Velocidad. Ambos, y los demás clasificados en el Top 5, recibieron diferentes obsequios por gentileza del patrocinador principal, la marca de modelismo Spark, y del nuevo patrocinador de la Challenge, Box Zero, concesionario Kawasaki en Molins de Rei (Barcelona).

Segú, que alterna un Porsche 914/4 con un Volkswagen Golf GTI 1.8, citó como resultado más destacado del curso la victoria en el Rally-Sprint Costa Brava Històric, junto a su hijo Joaquim. Por su parte, Portal escogió el triunfo en el Trofeo Paco Godia de las 6 Horas de Barcelona, compartiendo un Porsche 911 2.0 con Pablo Tarrero y el mismo Beltran. Estas carreras, y el resto de pruebas y actividades de Nou Onze y la Escudería Barcelona, han quedado recogidas en un nuevo ejemplar de la revista “Nou Onze”, producida por JAS Info Service, un resumen fotográfico del año 2023 que se entregó también a los asistentes a la fiesta.

La ruta hacia Viladrau pasando por la subida al Montseny también sirvió para evocar el recuerdo de Ramón Arqués, que participó en el Montseny nueve veces seguidas, entre 1974 y 1983. Arqués era un piloto asiduo de la Challenge Nou Onze – Spark. Desde que nos dejó en 2021, su memoria se perpetúa con la entrega de los Trofeos Ramón Arqués. Este año los recibieron Francesc Esbrí (copiloto destacado, por su ayuda en todo momento), Francesc Segú (mejor resultado), Alejandro Ale Sáez (debutante del año) y Nico Portal (superfan). Los trofeos son antiguas copas ganadas por Ramón Arqués, personalizadas en su recuerdo.

Hansi Bäbler, Trofeo Nuvolari 2023

El personaje invitado del acto ha sido Hansi Bäbler, distinguido con el Trofeo Nuvolari 2023 por su trayectoria en el mundo del automovilismo, no solo como piloto sino también como mecánico y preparador. El Trofeo Nuvolari le ha sido entregado por Antonio Zanini. La relevancia histórica de la imagen ha sido de lo más potente, dado que Zanini, además de ser el anfitrión de la gala y el anterior galardonado del Nuvolari, fue el primer copiloto de Hansi Bäbler y, por tanto, Hansi fue el primer piloto de Zanini. Juntos corrieron el Rally Costa Brava de 1969, con un Steyr-Puch que ha sido restaurado por Nou Onze. Durante la gala, ambos han recibido un ejemplar del libro escrito por Valentí Fradera y editado por Nou Onze en 2023, la biografía deportiva del Porsche 911 R #9, campeón de España de rallyes ese mismo año de 1969, con José María Palomo.

El Trofeo Nuvolari lo creó el 1955 la Escudería Barcelona, entonces recién nacida, para recordar al legendario piloto Tazio Nuvolari, fallecido en 1953. Nuvolari era muy querido en Catalunya porque había corrido en Vilafranca del Penedès y en el Autòdrom de Terramar en 1923, y disputó todos los Grandes Premios Penya Rhin en Montjuïc en los años treinta, con grandes actuaciones. El Trofeo se concedía al autor de la vuelta más rápida en la Copa Montjuïc – Trofeo Nuvolari, y en aquella primera época lo ganaron pilotos como Javier Sanglas, Alex Soler-Roig y Paco Godia.

Cuando Carlos Beltran fue nombrado presidente de la Escudería Barcelona en 2014, la entidad decidió recuperar el Trofeo Nuvolari, ahora para premiar a personajes importantes del automovilismo. Los últimos años lo han recibido Guillermo Bas, Joan Fernández, Albert Costa, Eugenio Baturone, Salvador Cañellas, Antonio Zanini y, ahora, Hansi Bäbler.

Hansi Bäbler: “Yo estudiaba diseño gráfico, y era mi madre quien me tenía que recordar que este fin de semana había una carrera. Y mi padre me pinchaba: ‘¿Te has dejado ganar por aquel?’ Mi hermano Jorge y yo tuvimos mucha suerte; aquel ambiente familiar era irrepetible. En cuanto a la mecánica, no estudié ingeniería; aprendí siempre a base de libros, a base de interesarme. En aquella época, sin internet ni nada, la experimentación era todo un aprendizaje vital”.

Antonio Zanini: “En casa Bäbler los jueves se hablaba de adónde iríamos a correr el fin de semana y cómo nos repartiríamos los coches disponibles. Casa Bäbler era un club deportivo patrocinado por su familia; su madre tenía mucha afición. Y a Hansi lo recuerdo siempre imaginando soluciones técnicas”.

Carlos Beltran, máximo responsable de Nou Onze: “Es un honor distinguir a Hansi Bäbler, representante de una de las familias más ‘racing’ del país. Para Nou Onze y la Escudería Barcelona, esta temporada ha estado llena de sorpresas. Nuestros amigos japoneses, Masami Fujita y Kei Ando, han venido a hacer dos carreras, y hemos vuelto a tener pilotos de fuera, como Vincent Tourneur y Ralf Schnitzler, de forma que la Challenge Nou Onze – Spark ha vuelto a estar muy animada. De hecho, no se ha decidido hasta el final, con solo cuatro puntos de diferencia entre Francesc Segú y Josep García, en Regularidad, y ocho entre Lluís Portal y Marc Mayoral, en Velocidad. Y el 2024 volverá a ser un gran año, porque la Escudería Barcelona continúa activa y celebrará su 70 aniversario, esperamos que con todos nuestros pilotos participando en muchas carreras”.

-----------------------------------------------------------------------

Lliurats a Viladrau els premis de la Challenge Nou Onze – Spark 2023

Hansi Bäbler, Trofeu Nuvolari 2023

Barcelona, 22 de gener de 2024. Nou Onze Team i el seu concursant, l’Escuderia Barcelona, han celebrat a Viladrau la festa de cloenda de la temporada esportiva 2023, en la qual s’han lliurat els premis de la Challenge Nou Onze – Spark 2023. Aquest campionat social agrupa i puntua les participacions en proves de clàssics dels pilots i copilots de l’equip i l’entitat, i també en les activitats que organitzen al llarg de l’any. En el mateix acte, Hansi Bäbler ha estat distingit amb el Trofeu Nuvolari 2023, un guardó històric creat als anys cinquanta per l’Escuderia Barcelona.

L’acte, conduït per Josep Autet, va tenir un escenari ben adient en el Xalet La Coromina de Viladrau, per la vinculació històrica d’aquesta població gironina de la comarca d’Osona amb el motor, i va comptar com a amfitrió d’excepció amb Antonio Zanini, destinatari del Trofeu Nuvolari el 2022. Per tal d’aprofitar el trajecte cap a un lloc de tanta significació en el món dels ral·lis, en ple massís de les Guilleries, Nou Onze va organitzar una ruta per arribar-hi des de Sant Celoni, conduint per la pujada al Montseny i fins a la cruïlla cap al Coll de Revell, que va servir per reviure la màgia d’aquestes carreteres mítiques entre els assistents.

Amb 53 pilots, copilots i simpatitzants classificats, els vencedors de la Challenge Nou Onze – Spark han estat Francesc Segú, en l’apartat de Regularitat, i Lluís Portal, en Velocitat. Tots dos, i els altres classificats en el Top 5, van rebre diferents obsequis per gentilesa del patrocinador principal, la marca de modelisme Spark, i del nou patrocinador de la Challenge, Box Zero, concessionari Kawasaki a Molins de Rei (Barcelona).

Segú, que alterna un Porsche 914/4 amb un Volkswagen Golf GTI 1.8, va citar com a resultat més destacat del curs la victòria en el Rally-Sprint Costa Brava Històric, al costat del seu fill Joaquim. Per la seva banda, Portal va escollir el triomf en el Trofeu Paco Godia de les 6 Hores de Barcelona, compartint un Porsche 911 2.0 amb Pablo Tarrero i Carlos Beltran. Aquestes curses, i la resta de proves i activitats de Nou Onze i l’Escuderia Barcelona, han quedat recollides en un nou exemplar de la revista “Nou Onze”, produïda per JAS Info Service, un resum fotogràfic de l’any 2023, que es va lliurar també als assistents a la festa de cloenda.

La ruta cap a Viladrau passant per la pujada al Montseny també va servir per evocar el record de Ramon Arqués, que hi va participar nou cops seguits entre 1974 i 1983. Arqués era un pilot assidu de la Challenge Nou Onze – Spark. D’ençà que ens va deixar el 2021, la seva memòria es perpetua amb el lliurament dels Trofeus Ramon Arqués. Enguany els van rebre Francesc Esbrí (copilot destacat, per la seva ajuda a tot arreu), Francesc Segú (millor resultat), Alejandro Ale Sáez (debutant de l’any) i Nico Portal (superfan). Els trofeus són antigues copes guanyades per Ramon Arqués, personalitzades en record seu.

Hansi Bäbler, Trofeu Nuvolari 2023

El personatge convidat de l’acte ha estat Hansi Bäbler, distingit amb el Trofeu Nuvolari 2023 per la seva trajectòria en el món de l’automobilisme, no només com a pilot sinó també com a mecànic i preparador. El Trofeu Nuvolari li ha estat lliurat per Antonio Zanini. La rellevància històrica de la imatge ha estat d’allò més potent, atès que Zanini, a més de ser l’amfitrió de la gal·la i l’anterior guardonat del Nuvolari, fou el primer copilot de Hansi Bäbler i, de retruc, Hansi fou el primer pilot de Zanini. Junts van córrer el Rally Costa Brava de 1969, amb un Steyr-Puch que ha estat restaurat per Nou Onze. Durant la gala, tots dos han rebut un exemplar del llibre escrit per Valentí Fradera i editat per Nou Onze el 2023, la biografia esportiva del Porsche 911 R #9, campió d’Espanya de ral·lis aquell mateix any de 1969, amb Josep Maria Palomo.

El Trofeu Nuvolari el va crear el 1955 l’Escuderia Barcelona, llavors acabada de néixer, per recordar el llegendari pilot Tazio Nuvolari, que havia mort el 1953. Nuvolari era molt estimat a Catalunya perquè havia corregut a Vilafranca del Penedès i a l’Autòdrom de Terramar el 1923, i va disputar tots els Grans Premis Penya Rhin a Montjuïc els anys trenta, amb grans actuacions. El Trofeu es concedia a l’autor de la volta més ràpida en la Copa Montjuïc – Trofeu Nuvolari, i en aquella primera època el van guanyar pilots com ara Javier Sanglas, Alex Soler-Roig i Paco Godia.

Quan Carlos Beltran fou nomenat president de l’Escuderia Barcelona el 2014, es decidí de recuperar el Trofeu Nuvolari, ara per premiar personatges importants de l’automobilisme. Els últims anys l’han rebut Guillermo Bas, Joan Fernández, Albert Costa, Eugenio Baturone, Salvador Cañellas, Antonio Zanini i, ara, Hansi Bäbler.

Hansi Bäbler: “Jo estudiava disseny gràfic, i era ma mare qui m’havia de recordar que aquest cap de setmana hi havia una cursa. I mon pare em burxava: ‘T’has deixat guanyar per aquell?’ El meu germà Jorge i jo vam tenir molta sort; aquell ambient familiar era irrepetible. Pel que fa a la mecànica, no vaig estudiar enginyeria; vaig aprendre sempre a base de llibres, a base d’interessar-me’n. En aquella època, sense internet ni res, l’experimentació era tot un aprenentatge vital”.

Antonio Zanini: “A can Bäbler els dijous es parlava d’on aniríem a córrer el cap de setmana i com ens repartiríem els cotxes disponibles. Can Bäbler era un club d’esport patrocinat per la seva família; la seva mare tenia molta afició. I al Hansi el recordo sempre imaginant solucions tècniques”.

Carlos Beltran, màxim responsable de Nou Onze: “És un honor distingir en Hansi Bäbler, representant d’una de les famílies més ‘racing’ del país. Per a Nou Onze i l’Escuderia Barcelona, aquesta temporada ha estat plena de sorpreses. Els nostres amics japonesos, Masami Fujita i Kei Ando, han vingut a fer dues curses, i hem tornat a tenir pilots de fora, com en Vincent Tourneur i en Ralf Schnitzler, de manera que la Challenge Nou Onze – Spark ha tornat a estar molt animada. De fet, no s’ha decidit fins al final, amb només quatre punts de diferència entre Francesc Segú i Josep García, en Regularitat, i vuit entre Lluís Portal i Marc Mayoral, en Velocitat. I el 2024 tornarà a ser un gran any, perquè l’Escuderia Barcelona continua activa i celebrarà el 70è aniversari, esperem que amb tots els nostres pilots participant en moltes curses”.

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es