Competició viscuda: Suma… i segueix 



Per Josep Autet. 

El passat 1 de febrer en Jordi Ventura i un servidor varem assistir al repartiment de premis dels Campionats de Catalunya de 2023, gala en la qual, juntament amb molts altres premiats, vam rebre els trofeus de campions catalans de Vehicles Històrics. Aquest títol ve precedit del que ens van concedir la temporada anterior i ambdós guardons, si bé tenen un mèrit esportiu global que és el que és, es van aconseguir amb uns resultats que tots dos considerem molt bons i a fe que puc confirmar-ho: no van ser fàcils d'assolir.

Córrer en velocitat, i més amb un vehicle històric que permeti esprémer-te al màxim, és car i requereix esforç. Possiblement per això és petit el nombre d'equips que veritablement opten al títol català. Si fem un cop d'ull al parc de màquines veurem que sense ser nombrós no és que sigui exactament escàs; el que passa és que els pilots es diversifiquen per les curses sense seguir un programa concret i això no els permet optar al títol. A més, la puntuació que s'obté en els ral·lis de dos dies (Lloret, Costa Brava i Costa Daurada) pesa molt en els resultats que se sumen per a la classificació final.

Amb tot, ha estat un títol que ens ha fet especial il·lusió i que, tal com vaig comentar en la crònica post 2000 Viratges, posa la cirereta a una temporada en la qual hem corregut pocs ral·lis però tots ells amb moltes ganes de fer-ho bé. És un luxe de veritat, a aquestes alçades de la pel·lícula, ser guardonat pel fet d’acompanyar a tot un portent del volant, Jordi Ventura, a qui agraeixo la confiança i que faci possible que tots dos puguem experimentar sensacions semblants a les que vam viure en el passat.

Però cal passar pàgina, ja estem en 2024 i els plans… quins són? Bàsicament, seguir. Hem estat parlant des de primers d'any sobre l'assumpte i en Jordi té ganes de provar sort en el Campionat d'Espanya. A casa tenim dues curses, Costa Brava FIA i Catalunya-Costa Daurada. I si a elles hi afegim el necessari desplaçament a Extremadura i Astúries, ral·lis situats en el calendari entre les dues proves catalanes, tenim que el 8 de juny, després de quatre curses disputades, sabrem on estem i veurem si és factible abordar el nostre objectiu. El programa posterior es decidirà un cop arribats a aquesta data.

Toca a ral·li per mes, de març a juny, i si a això li sumem el de Lloret de Mar a mode d'assaig general (que es corre la setmana vinent, és a dir, al febrer), el resultat és una ocupació màxima, gairebé com en els bons temps! En Jordi ho té clar: ara es pot, per facultats, pressupost i temps. Ho intentem doncs? He meditat sobre l'assumpte i si bé soc sincer en pensar que és un programa molt, molt intens, ja que els temps gloriosos ja han passat, també és cert que pot ser que no es presenti cap altra possibilitat d'aquest estil. El temps passa i les condicions de les quals gaudim, personals i esportives, no són fàcils de reunir cada any. Si a tot això li sumem que córrer amb en Jordi és un autèntic plaer, he decidit anar a per l’objectiu i acompanyar-lo.

A aquestes alçades de la vida, amb el meu treball en un voluntari decreixement controlat, em serà molt més senzill que fins ara absentar-me alguna setmana sencera. Per tot això, a Lloret arrencarem un programa que requerirà esforç i, com és lògic, força dedicació, necessitats que assumim amb plena consciència i esperem que amb encert pel que fa a la carretera. L'objectiu és córrer amb el Ford Sierra RS Cosworth, convenientment revisat a Baporo, estructura que continuarà assistint-nos tot l'any. En la recambra hi haurà el Golf, que serà conduït per Marc Ventura, fill d’en Jordi, en el Costa Brava i que en el nacional d’històrics pertany a la mateixa categoria del Sierra.

El pla és atractiu, el treball que hi ha per davant enorme, però com diu en Jordi i tal com jo mateix he exposat més amunt, si no ens decidim a fer-ho ara, quan ho farem? Apa, som-hi!

Josep Autet
5 de febrer de 2024
JAS Info Service

Notes a peu de pàgina

- Va ser molt agradable comprovar el reconeixement que tots, la FCA en ple però també els assistents a l'acte amb els nostres aplaudiments, vam donar a la labor d’en Josep Maria Ferrer Ferrer (Auto Sport Igualada), una persona molt apreciada per tots, especialment pels pilots i copilots però també per la resta de persones que voluntàriament treballen en la carretera per a fer que la competició sigui possible. Gràcies Josep Maria i Anna i, també, a la resta d’oficials voluntaris; sempre els mateixos, sempre tan eficaços!

- També es va distingir la labor d'un oficial habituat a l'assumpció de responsabilitats en l'oficina de cursa o en els col·legis de comissaris: Albert Udina Sistach, persona d'una professionalitat exquisida i d’un tracte al mateix nivell. Les decisions organitzatives en plena cursa, sigui quina sigui l'especialitat, les han de prendre persones com Udina: estem tots en bones mans.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Suma… y sigue

Por Josep Autet.

El pasado 1 de febrero Jordi Ventura y un servidor asistimos al reparto de premios de los Campeonatos de Catalunya de 2023, gala en la que junto a otros muchos premiados recibimos los trofeos de campeones catalanes de Vehículos Históricos. Este título viene precedido del que nos concedieron la temporada anterior y ambos galardones, si bien tienen un mérito deportivo global que es el que es, se lograron con unos resultados que ambos consideramos muy buenos y a fe que puedo afirmarlo: costaron bastante de conseguir.

Correr velocidad, y más con un vehículo histórico que te permita exprimirte al máximo, es caro y requiere esfuerzo, quizás por eso sea escaso el número de equipos que verdaderamente optan al título catalán. Si echamos una ojeada al parque de máquinas, sin ser numeroso no es que lo sea de escaso, lo que pasa es que los pilotos se reparten por las carreras sin seguir un programa concreto y eso no les permite optar al título. Además, la puntuación que se obtiene en los rallyes de dos días (Lloret, Costa Brava y Costa Daurada) pesa mucho en los resultados que se suman de cara a la clasificación final.

Con todo, ha sido un título que nos ha hecho especial ilusión y que, tal como comenté en la crónica post 2000 Viratges, pone la guinda a una temporada en la que hemos corrido pocos rallyes pero todos ellos con muchas ganas de hacerlo bien. Es un lujazo a estas alturas de la película ser galardonado por acompañar a todo un portento del volante, Jordi Ventura, a quien le agradezco la confianza y que haga posible que ambos experimentemos tiempos semejantes a los que vivimos en el pasado.

Pero hay que pasar página, ya estamos en 2024 y el plan… ¿cuál es el plan? Básicamente, seguir. Hemos estado hablando desde primeros de año sobre el asunto y Jordi tiene ganas de probar suerte en el Campeonato de España. En casa tenemos dos carreras, Costa Brava FIA y Catalunya-Costa Daurada, si a ellas les sumamos el necesario desplazamiento a Extremadura y Asturias, rallyes situados en el calendario entre las dos pruebas catalanas, tenemos que el 8 de junio, tras cuatro carreras disputadas, sabremos dónde estamos y veremos si es factible abordar nuestro objetivo. El programa posterior se decidirá tras llegar a esa fecha.

Toca a rally por mes, de marzo a junio, y si a ello le sumamos el de Lloret de Mar a modo de ensayo general (que se corre la próxima semana, o sea, en febrero), el resultado es una ocupación máxima, ¡casi como en los buenos tiempos! Jordi lo tiene claro: ahora se puede, por facultades, presupuesto y tiempo, ¿lo intentamos? He meditado sobre el asunto y si bien soy sincero al pensar que es un programa muy, muy intenso, ya que los tiempos gloriosos forman parte del pasado, también es cierto que puede que no se presente otra posibilidad de este calibre. El tiempo pasa y las condiciones de las que gozamos, personales y deportivas, no son fáciles de reunir cada año. Si a todo ello le sumamos que correr con Jordi es un auténtico placer, he decidido ir a por ello y acompañarle.

A estas alturas de la vida, con mi trabajo en un voluntario decrecimiento controlado, me será mucho más sencillo que hasta ahora ausentarme alguna que otra semana entera. Por todo ello, en Lloret arrancaremos un programa que requerirá esfuerzo y, como es lógico, bastante dedicación, necesidades que asumimos con plena conciencia y esperamos que con acierto en la carretera. El objetivo es correr con el Ford Sierra RS Cosworth, convenientemente revisado en Baporo, estructura que seguirá asistiéndonos a lo largo del año. En la recámara estará el Golf, que será conducido por Marc Ventura, hijo de Jordi, en el Costa Brava y que en el nacional de Históricos pertenece a la misma categoría del Sierra.

El plan es atractivo, el trabajo que hay por delante enorme, pero como dice Jordi y tal como un servidor exponía más arriba, si no nos lanzamos ahora ¿cuándo lo haremos? ¡Allá vamos!

Josep Autet
5 de febrero de 2024
JAS Info Service

Notas a pie de página

- Fue muy agradable comprobar el reconocimiento que todos, la FCA en pleno pero también los asistentes al acto con nuestros aplausos, dimos a la labor de Josep Maria Ferrer Ferrer (Auto Sport Igualada), una persona muy querida por todos, especialmente por los pilotos y copilotos pero también por el resto de personas que voluntariamente trabajan en la carretera para hacer que las carreras sean posibles. Gràcies Josep Maria i Anna i, també, a la resta d’oficials voluntaris; sempre els mateixos, sempre tan eficaços!

- También se distinguió la labor de un oficial habituado a la asunción de responsabilidades en la oficina de carrera o en los colegios de comisarios: Albert Udina Sistach, persona de una profesionalidad exquisita y un trato al mismo nivel. Las decisiones organizativas en plena carrera, sea cual sea la especialidad, las deben tomar personas como Udina: estamos todos en buenas manos.

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es