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Yves Matton (Citroën Racing): “Tenemos muy claras nuestras posibilidades”

A la espera de que anuncie la composición de pilotos de Citroën Racing para 2018 (con toda seguridad con Kris Meeke como cabeza de filas), Yves Matton reflexiona sobre la parte final de la campaña recién finalizada y también sobre los principales prolegómenos de la próxima.

Después de una serie de buenos resultados, entre ellos dos victorias, terminar la temporada tal como lo hicimos en Australia fue frustrante. En muchos rallies, el de Australia entre ellos, luchamos por el podio, pero problemas y alguna salida de pista nos cortaron a menudo las expectativas. Realmente a veces nos faltó suerte, otras acierto. En cuanto a nuestros pilotos les pedimos que probaran cual era su punto de velocidad, pero eso también lo hemos pagado con algún accidente o pinchazo. Kris y Craig se han mostrado siempre muy veloces, con buen ritmo en zonas difíciles, aunque las dificultades para concretar demuestran hasta que punto es difícil triunfar en el WRC, más que en cualquier otra especialidad”.

Desde un punto de vista general, hay que felicitarse por el gran espectáculo que ha ofrecido el WRC durante 2017. La nueva generación de vehículos se ha mostrado fantástica y hemos asistido a rallies apasionantes. Hacía tiempo que cuatro constructores y siete pilotos distintos no lograban imponerse en una misma temporada. Ahora más que nunca el Campeonato del Mundo de Rallies ofrece una plataforma inmejorable para un constructor que desee poner a prueba la calidad de sus productos. Al mismo tiempo, el nivel de la competición es muy alto, el mejor en muchos años. En lo referente a Citroën Racing, terminamos el año con la satisfacción de haber ganado dos carreras, México y España. Este era el objetivo marcado por la dirección de Citroën al principio de la campaña. No escondo que hemos vivido momentos delicados a mitad de temporada, pero el trabajo llevado a cabo por el conjunto del equipo se ha traducido después en resultados concretos”.

La preparación de 2018 empezó hace bastantes meses. En el centro de estudios, en la fábrica o durante los ensayos, el desarrollo del C3 WRC ha sido y es permanente. Ciertas evoluciones ya han sido introducidas, otras están en curso esperando la homologación. El equipo técnico dirigido por Christophe Besse tiene una visión clara de las áreas en las que debemos progresar. Los cronos marcados en Catalunya, Gales y Australia hacen pensar que nuestro coche es competitivo. Hablando de los pilotos, anunciaremos próximamente nuestros planes. Es un tema de pocos días ya que los preparativos del Rallye Monte-Carlo empiezan ya en diciembre. Sólo puedo confirmar que Sébastien Loeb no estará en este primer rally, ya que la cercanía de fechas con el Dakar no le permite abordar esta prueba en las mejores condiciones”.

Se definen los equipos 2018

Si bien es lógico pensar que los dos pilotos fijos de Citroën Racing serán Kris Meeke y Craig Breen, con Khalid Al-Qassimi como tercero alternándose con algún otro piloto (parece ser que Stéphane Lefebvre se centrará en el desarrollo el Citroën DS3 R5), las otras tres formaciones tienen cerrada su estructura.

M-Sport/Ford (es muy posible que la multinacional preste un apoyo no tan modesto a Malcolm Wilson durante la próxima campaña) ha confirmado al campeón Sébastien Ogier y a Elfyn Evans como primeros espadas, con un tercer Fiesta WRC conducido por un piloto a definir, posiblemente con los colores de Dmack.

Hyundai Motorsport también tiene clara la nómina de conductores de sus i20 WRC: Thierry Neuville y Andreas Mikkelsen, con Hayden Paddon y Dani Sordo alternándose al volante de la tercera unidad a lo largo del campeonato. Toyota Gazoo también cuenta con pilotos importantes, todos ellos ganadores de pruebas del WRC: Jari-Matti Latvala, el recién llegado Ott Tänak y Esapekka Lappi, els tres amb Yaris WRC.

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Yves Matton (Citroën Racing): “Tenim molt clares les nostres possibilitats”

A l'espera que anunciï la composició de pilots de Citroën Racing per 2018 (amb tota seguretat amb Kris Meeke com a cap de files), Yves Matton reflexiona sobre la part final de la campanya recentment finalitzada i també sobre els principals prolegòmens de la propera.

Després d'una sèrie de bons resultats, entre ells dues victòries, acabar la temporada tal com ho vam fer a Austràlia va ser frustrant. En molts ral·lis, el d'Austràlia entre ells, hem lluitat pel podi, però problemes i alguna sortida de pista ens va tallar sovint les expectatives. Realment de vegades ens va faltar sort, unes altres encert. Pel que fa als nostres pilots els vam demanar que provessin com era el seu punt de velocitat, però això també ho hem pagat amb algun accident o punxada. Kris i Craig s'han mostrat sempre molt ràpids, amb bon ritme en zones difícils, encara que les dificultats per concretar demostren fins a quin punt és difícil triomfar en el WRC, més que en qualsevol altra especialitat”.

Des d'un punt de vista general, cal felicitar-se pel gran espectacle que ha ofert el WRC durant el 2017. La nova generació de vehicles s'ha mostrat fantàstica i hem assistit a ral·lis apassionants. Feia temps que quatre constructors i set pilots diferents no aconseguien imposar-se en una mateixa temporada. Ara més que mai el Campionat del Món de Ral·lis ofereix una plataforma immillorable per a un constructor que desitgi posar a prova la qualitat dels seus productes. Al mateix temps, el nivell de la competició és molt alt, el millor en molts anys. Quant a Citroën Racing, acabem l'any amb la satisfacció d'haver guanyat dues curses, Mèxic i Catalunya. Aquest era l'objectiu marcat per la direcció de Citroën al principi de la campanya. No amago que hem viscut moments delicats a meitat de temporada, però el treball dut a terme pel conjunt de l'equip després s'ha traduït en resultats concrets”.

La preparació de 2018 va començar fa força mesos. Al centre d'estudis, a la fàbrica o durant els assajos, el desenvolupament del C3 WRC ha estat i és permanent. Certes evolucions ja han estat introduïdes, unes altres estan en curs esperant l'homologació. L'equip tècnic dirigit per Christophe Besse té una visió clara de les àrees en les quals hem de progressar. Els cronos marcats a Catalunya, Gal·les i Austràlia fan pensar que el nostre cotxe és competitiu. Parlant dels pilots, anunciarem pròximament els nostres plans. És un tema de pocs dies ja que els preparatius del Ral·li Monte-Carlo comencen ja al desembre. Només puc confirmar que Sébastien Loeb no estarà en aquest primer ral·li, ja que la proximitat de dates amb el Dakar no li permet abordar aquesta prova en les millors condicions”.

Es defineixen els equips 2018

Si bé és lògic pensar que a Citroën Racing els dos pilots fixos seran Kris Meeke i Craig Breen, amb Khalid Al-Qassimi com a tercer alternant-se amb algun altre pilot (sembla ser que Stéphane Lefebvre se centrarà en el desenvolupament el Citroën DS3 R5), les altres tres formacions tenen tancada la seva estructura.

M-Sport/Ford (és molt possible que la multinacional presti un suport no tan modest a Malcolm Wilson durant la propera campanya) ha confirmat al campió Sébastien Ogier i a Elfyn Evans com a primers espases, amb un tercer Fiesta WRC conduït per un pilot a definir, possiblement amb els colors de Dmack.

Hyundai Motorsport també té clara la nòmina de conductors dels seus i20 WRC: Thierry Neuville i Andreas Mikkelsen, amb Hayden Paddon i Dani Sordo alternant-se al volant de la tercera unitat al llarg del campionat. Toyota Gazoo també compta amb pilots importants, tots ells guanyadors de proves del WRC: Jari-Matti Latvala, el nouvingut Ott Tänak i Esapekka Lappi, els tres al volant del Yaris WRC.