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WRC2, espectáculo, varidad y competitividad

Desde su creación en 2013, la categoría WRC2, auténtica segunda división del Campeonato del Mundo FIA de Rallies, ha disfrutado de una gran aceptación, que se traduce en muchos inscritos en las pruebas puntuables, algunos de ellos pilotos de primera fila que tienen en ella un excelente campo competitivo y de promoción para dar el salto a la categoría reina, el WRC.

Y esta tónica de funcionamiento está alcanzando en 2018 uno de sus puntos más interesantes, por cuanto a la constante competitividad de los mejores pilotos se une que las marcas no cesan de aportar nuevas mecánicas, a cada cual más competitiva, lo que convierte a la categoría en extraordinariamente dinámica.

En lo que se lleva de temporada, tres han sido los pilotos ganadores de pruebas puntuables: el actual líder, el sueco Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5), que ha ganado en México, Argentina y Portugal y ha terminado segundo en Suecia; el segundo clasificado, que es el checo Jan Kopecky (Skoda Fabia R5), que también se ha impuesto en tres rallyes: Monte-Carlo, Córcega-Francia y Italia-Cerdeña; y el sorprendente japonés Takamoto Katsuta (Ford Fiesta R5), que ganó en Suecia pero que no ha podido repetir resultados de nivel posteriormente.

Con todo, los siguientes clasificados provisionales son el noruego Ole-Christian Veiby (Skoda Fabia R5), el británico Gus Greensmith (Ford Fiesta R5), el polaco Lukasz Pieniazek (Skoda Fabia R5) y el chileno Pedro Heller (Ford Fiesta R5), todos con algún podio que les permite albergar posibilidades de poder luchar por el tercer puesto de la categoría.

En Finlandia, próxima prueba del WRC, no estarán los dos primeros clasificados, Tidemand y Kopecky, sabedores posiblemente de la gran dificultad que entraña la prueba escandinava, en la que es muy fácil quedar fuera de carrera. Obviamente esta ausencia también es debida a que la gran ventaja con que cuentan les permite que, pase lo que pase en Finlandia, puedan seguir manteniendo los dos primeros lugares de la provisional.

Otro de los puntos que cabe destacar de WRC2 es la gran cantidad de constructores involucrados. A los habituales dominadores Skoda Fabia y Ford Fiesta, se han unido recientemente el Hyundai i20 (que en Finlandia pilotarán Loubet, Huttunen y Ciamin) y el que se anuncia como gran arma de futuro, el Citroën C3 (con Lefebvre y Tempestini). En el Rally de Finlandia, 18 serán los participantes inscritos. Además, una nueva marca, Volkswagen, está ya en pleno ensayo de su modelo Polo GTI, que ha estado haciendo diversos test en localizaciones diversas, la última de ellas en Grecia y anteriormente en Suecia.

El reciente triunfo de Thierry Neuville en el Rallye d’Ypres con un Hyundai i20 R5 demuestra muy a las claras que las marcas tienen a esta categoría como uno de sus grandes objetivos, deportivos, pero claro está que también económicos y de imagen.

El 54 RallyRACC, por su situación en el campeonato, será posiblemente el lugar en el que se decidan algunas de las posiciones nobles en WRC2. Además, Volkswagen ya ha anunciado que será la carrera en la que debutará el antes citado VW Polo GTI R5, lo que dará un magnífico interés a la manga española del mundial.
 

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WRC2, espectacle, varietat i competitivitat

Des de la seva creació al 2013, la categoria WRC2, autèntica segona divisió del Campionat del Món FIA de Ral·lis, ha gaudit d'una gran acceptació, que es tradueix en molts inscrits en les proves puntuables, alguns d'ells pilots de primera fila que tenen en ella un excel·lent camp competitiu i de promoció per donar el salt a la categoria reina, el WRC.

I aquesta tònica de funcionament està aconseguint al 2018 un dels seus punts més interessants, donat que la constant competitivitat dels millors pilots s'uneix amb que les marques no paren d'aportar noves mecàniques, cada una més competitiva, la qual cosa converteix a la categoria en extraordinàriament dinàmica.

En el que portem de temporada, han estat tres els pilots guanyadors de proves puntuables: l'actual capdavanter, el suec Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5), que ha guanyat a Mèxic, Argentina i Portugal i ha acabat segon a Suècia; el segon classificat, que és el txec Jan Kopecky (Skoda Fabia R5), que també s'ha imposat en tres ral·lis: Monte-Carlo, Còrsega-França i Itàlia-Sardenya; i el sorprenent japonès Takamoto Katsuta (Ford Fiesta R5), que va guanyar a Suècia però que posteriorment no ha pogut repetir resultats de nivell.

Amb tot, els següents classificats provisionals són el noruec Ole-Christian Veiby (Skoda Fabia R5), el britànic Gus Greensmith (Ford Fiesta R5), el polonès Lukasz Pieniazek (Skoda Fabia R5) i el xilè Pedro Heller (Ford Fiesta R5), tots amb algun podi que els permet albergar possibilitats de poder lluitar pel tercer lloc de la categoria.

A Finlàndia, a la propera prova del WRC, no hi seran els dos primers classificats, Tidemand i Kopecky, els quals saben possiblement la gran dificultat que comporta la prova escandinava, en la qual és molt fàcil quedar fora de cursa. Òbviament aquesta absència també és deguda al fet que el gran avantatge amb què compten els permet que, passi el que passi a Finlàndia, puguin seguir mantenint els dos primers llocs de la provisional.

Un altre dels punts que cal destacar de WRC2 és la gran quantitat de constructors involucrats. Als habituals dominadors Skoda Fabia i Ford Fiesta, s'han unit recentment el Hyundai i20 (que a Finlàndia pilotaran Loubet, Huttunen i Ciamin) i el que s'anuncia com a gran arma de futur, el Citroën C3 (amb Lefebvre i Tempestini). Al Ral·li de Finlàndia, hi haurà 18 participants inscrits. A més, una nova marca, Volkswagen, ja està en ple assaig del seu model Polo GTI, que ha estat fent diverses proves en localitzacions diverses, l'última a Grècia i anteriorment a Suècia.

El recent triomf de Thierry Neuville en el Ral·li d’Ypres amb un Hyundai i20 R5 demostra que les marques tenen a aquesta categoria com un dels seus grans objectius, esportius, però també econòmics i d'imatge.

El 54 RallyRACC, per la seva situació en el campionat, serà possiblement el lloc en el qual es decideixin algunes de les posicions nobles al WRC2. A més, Volkswagen ja ha anunciat que serà la cursa en la qual debutarà l'abans citat VW Polo GTI R5, la qual cosa donarà un magnífic interès a la prova catalana del mundial.