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En Australia llega el momento de la verdad: Ogier-Ford VS Neuville-Hyundai

Tras la intensa y muy emocionante temporada que se ha vivido en 2018, llena de incertidumbre en cada una de las citas, llega la hora de que la fiesta viva su momento cumbre. Los equipos ya están al otro lado del mundo, en Oceanía, para disputar el Kennards Hire Rally Australia, decimotercera y última prueba del calendario mundialista, un rally decisivo que se celebrará del 15 al 18 de noviembre y en el que se decidirá el nombre del nuevo Campeón del Mundo, un título por el que deberán batallar los actuales líderes, los franceses Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (M-Sport Ford) y los belgas Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai Shell Mobis WRT), equipos que están separados únicamente por 3 puntos en la clasificación provisional, ¡mejor final, imposible!

A pesar de que el pensamiento común entre los aficionados era que el campeonato mundialista se definiría en el RallyRACC, las posiciones aún se juntaron más y además unos extraordinarios e implacables Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën Total Abu Dhabi WRT) se adjudicaron la victoria, contribuyendo con su gesta a que el desenlace se aplazará claramente hasta Australia. En este lejano rally se correrán un total de 1.017,07 km de los que 318,64 km serán de velocidad, divididos en 24 tramos de tierra.

Con base en Coffs Harbour, el rally dará inicio el jueves 15 a las 8h con el Shakedown, completando los primeros 5,07 km de pruebas. El viernes 16, se deberán completar 3 tramos a doble pasada en 2 bucles: Orara East (8,77 km), Coldwater (14,12 km), ambos tramos nuevos en el rally, y el ya conocido Sherwood (26,68 km). 1 tramo corto de asfalto de 1,27 km de recorrido, Destination New South Wales, también a doble pasada, completará los 101,68 km del día. El sábado 17, el día con la jornada más larga (133 km), la carrera será a través de 3 tramos completamente nuevos: Argents Hill Reverse (13,13 km), Welshs Creek Reverse (28,83) y Urunga (21,28 km), además del ya habitual Raleigh (1,99 km); todos deberán disputarse dos veces. Al final de la tarde se repetirá la misma hazaña del viernes, una doble pasada al tramo Destination New South Wales (1,27 km).

Respecto al itinerario preparado para el domingo (83,96 km), último día de carrera y donde finalmente quedará decidida la temporada 2018, los equipos deberán volver al norte para arrancar la primera súper especial del día en Coramba (15,55 km), seguida de Sapphire (19,27 km) y Wedding Bells18 (7,16 km), siendo este último tramo el Power Stage en su segunda pasada, donde se espera ver el icónico salto de Forest NSW Rally Village, pero esta vez aún más largo y posiblemente más alto. Todos los tramos del día también se disputarán por partida doble.

Pocos equipos, pero mucha acción

Tan solo 27 equipos tomarán la salida del Kennards Hire Rally Australia, pero sin duda será un rally muy emocionante, pues cualquier cosa puede pasar, ya que como se ha comentado las clasificaciones están muy ajustadas y cualquier error puede costar el título.

Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) ha llegado a Australia cómo líder de la clasificación provisional del Campeonato de Pilotos, posición que le arrebató a su principal rival, Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) después del RallyRACC, carrera en la que Ogier escaló nuevamente a la posición más privilegiada, donde había figurado a principios de la temporada.

Sébastien Ogier podría coronarse Campeón del Mundo por 6ª vez consecutiva, lo que de suceder sería un logro extraordinario y la mejor despedida del francés del equipo basado en Cumbria, antes de marcharse para las próximas dos temporadas a las filas del Citroën Total Abu Dhabi WRT, donde será el indiscutible número uno. Completarán las filas de M-Sport Ford WRT en Australia, Elfyn Evans-Daniel Barritt y Teemu Suninen-Mikko Markkula.

Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) se encuentra actualmente en la segunda posición al igual que su equipo, que se mantiene en dicho lugar en el campeonato de Constructores (a 12 puntos), lo que quiere decir que nada está decidido aún en este apartado. Obviamente, para la clasificación de Constructores tendrán mucho que decir no tan sólo el desempeño del belga, sino el de sus compañeros Andreas Mikkelsen-Anders Jæger y Hayden Paddon-Sebastian Marshal, todos pilotando los Hyundai i20 Coupe del equipo Hyundai Shell Mobis WRT.

Toyota Gazoo Racing WRT llega a la prueba final cómo líder del campeonato de Constructores, en este caso con ventaja considerable respecto a los demás equipos, todo ello gracias a las hazañas conseguidas en las pruebas anteriores por Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Puede considerarse al piloto estonio como el más rápido del momento, pero sus problemas tanto en Gales como en Catalunya han mermado sus posibilidades tras tres victorias consecutivas y el liderato momentáneo en las dos pruebas antes mencionadas, pero en las que se vio obligado a ceder su posición. Si en pilotos las posibilidades de Tänak, aún ganando, son reducidas ya que depende de lo que hagan sus rivales, el equipo japonés sí tiene una gran oportunidad en Constructores. Los compañeros de los estonios serán los habituales Jari-Mati Latvala-Miikka Anttila y Esapekka Lappi-Janne Ferm.

Mads Østberg-Torstein Eriksen y Craig Breen-Scott Martin serán quienes representen en Australia, por última vez, al equipo Citroën Total Abu Dhabi WRT. El equipo francés se llevó una enorme sorpresa y a su vez una inmensa alegría con la victoria de Loeb en el Rally de España, pues ha vivido una temporada muy difícil que ha tenido cómo consecuencia una actuación mejorable a lo largo de todo el año. En todo caso, en Citroën esperan con ansia que Ogier les devuelva la esperanza de ganar regularmente durante las próximas temporadas en las que el piloto de Gap defenderá el anagrama francés dentro de las filas del equipo.

Con WRC2 y WRC3 ya decidido, a lo que se suma la lejanía de la cita con un grueso de participantes básicamente europeos, ambas categorías cuentan con una participación exigua, 4 vehículos RC2 con el aliciente del chileno Pedro Heller (Ford Fiesta), que sin duda quiere mejorar su posición en la tabla, y sólo dos RC3, con Enrico Brazzoli (Citroën DS3 R3) como claro favorito.

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Arriba el moment de la veritat a Austràlia: Ogier-Ford VS Neuville-Hyundai


Després de la intensa i molt emocionant temporada que s'ha viscut el 2018, plena d'incertesa en cadascuna de les cites, arriba l'hora que la festa visqui el seu moment al més alt nivell. Els equips ja estan a l'altre costat del món, a Oceania, per disputar el Kennards Hire Rally Australia, tretzena i última prova del calendari mundialista, un ral·li decisiu que se celebrarà del 15 al 18 de novembre i en el qual es decidirà el nom del nou Campió del Món, un títol pel qual hauran de batallar els actuals líders, els francesos Sébastien Ogier-Julien Ingrassia (M-Sport Ford) i els belgues Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul (Hyundai Shell Mobis WRT), equips que estan separats únicament per 3 punts en la classificació provisional... millor final, impossible!

Malgrat que el pensament comú entre els afeccionats era que el campionat mundialista es definiria en el RallyRACC, les posicions encara es van ajuntar més i a sobre uns extraordinaris i implacables Sébastien Loeb-Daniel Elena (Citroën Total Abu Dhabi WRT) es van adjudicar la victòria, contribuint amb la seva gesta al fet que el desenllaç s'ajornarà clarament fins a Austràlia. En aquest llunyà ral·li es recorreran un total d'1.017,07 km dels quals 318,64 km seran de velocitat, dividits en 24 trams de terra.

Amb base a Coffs Harbour, el ral·li donarà inici el dijous 15 a les 8h amb el Shakedown, completant els primers 5,07 km de proves. El divendres 16, els participants hauran de fer 3 trams a doble passada en 2 bucles: Orara East (8,77 km), Coldwater (14,12 km), totes dues especials noves en el ral·li, i el ja conegut Sherwood (26,68 km), un tram curt d'asfalt d'1,27 km de recorregut, Destination New South Wales, també a doble passada, completarà els 101,68 km del dia. El dissabte 17, el dia amb la jornada més llarga (133 km), la cursa serà a través de 3 trams completament nous: Argents Hill Reverse (13,13 km), Welshs Creek Reverse (28,83) i Urunga (21,28 km), a més del ja habitual Raleigh (1,99 km); tots hauran de disputar-se dues vegades. Al final de la tarda es repetirà la mateixa gesta del divendres, una doble passada al tram Destination New South Wales (1,27 km).

Respecte a l'itinerari preparat per al diumenge (83,96 km), últim dia de cursa i on finalment quedarà decidida la temporada 2018, els equips hauran de tornar al nord per arrencar la primera súper especial del dia a Coramba (15,55 km), seguida de Sapphire (19,27 km) i Wedding Bells18 (7,16 km), sent aquest últim tram el Power Stage en la seva segona passada, on s'espera veure l'icònic salt de Forest NSW Rally Village, però aquesta vegada encara més llarg i possiblement més alt. Tots els trams del dia també es disputaran per partida doble.

Pocs equips, però molta acció

Només 27 equips prendran la sortida del Kennards Hire Rally Australia, però sens dubte serà un ral·li molt emocionant perquè qualsevol cosa pot passar, ja que com s'ha comentat les classificacions estan molt ajustades i qualsevol error pot costar el títol.

Sébastien Ogier (Ford Fiesta WRC) ha arribat a Austràlia com a líder de la classificació provisional del campionat de Pilots, posició que li va arrabassar al seu principal rival, Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) després del RallyRACC, cursa en la qual Ogier va escalar novament a la posició més privilegiada, on havia figurat a principis de la temporada.

Sébastien Ogier podria coronar-se Campió del Món per 6a vegada consecutiva, cosa que de succeir seria un assoliment extraordinari i el millor comiat del francès de l'equip M-Sport amb base a Cumbria, abans d’anar-se’n les properes dues temporades a les files del Citroën Total Abu Dhabi WRT, on serà l'indiscutible número u. Completaran les files d’M-Sport Ford WRT a Austràlia, Elfyn Evans-Daniel Barritt i Teemu Suninen-Mikko Markkula.

Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) es troba actualment en la segona posició igual que el seu equip, que es manté en aquest lloc en el campionat de Constructors (a 12 punts), per tant res està decidit encara en aquest apartat. Òbviament, per la classificació de Constructors tindran molt a dir no tan sols com es desenvolupi el belga, sinó el dels seus companys Andreas Mikkelsen-Anders Jæger i Hayden Paddon-Sebastian Marshal, tots pilotant els Hyundai i20 Coupé de l'equip Hyundai Shell Mobis WRT.
Toyota Gazoo Racing WRT arriba a la prova final com líder del campionat de Constructors, en aquest cas amb avantatge considerable respecte als altres equips, tot això gràcies a les gestes aconseguides en les proves anteriors per Ott Tänak-Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Pot considerar-se al pilot estonià com el més ràpid del moment, però els seus problemes tant a Gal·les com a Catalunya han minvat les seves possibilitats després de tres victòries consecutives i el liderat momentani en les dues proves abans esmentades, però en les quals es va veure obligat a cedir la seva posició. Si en pilots les possibilitats de Tänak, encara guanyant, són reduïdes ja que depèn del que facin els seus rivals, l'equip japonès sí que té una gran oportunitat en Constructors. Els companys dels estonians seran els habituals Jari-Mati Latvala-Miikka Anttila i Esapekka Lappi-Janne Ferm.

Mads Østberg-Torstein Eriksen i Craig Breen-Scott Martin seran els qui representin a Austràlia, per última vegada, a l'equip Citroën Total Abu Dhabi WRT. L'equip francès es va emportar una enorme sorpresa i al seu torn una immensa alegria amb la victòria de Loeb en el Rally de España, ja que ha viscut una temporada molt difícil que ha tingut com conseqüència una actuació millorable al llarg de tot l'any. En tot cas, a Citroën esperen amb ànsia que Ogier els retorni l'esperança de guanyar regularment durant les properes temporades en les quals el pilot de Gap defensarà l'anagrama francès dins de les files de l'equip.

Amb WRC2 i WRC3 ja decidit, al que se suma la llunyania de la cita amb un gruix de participants bàsicament europeus, les dues categories compten amb una participació minsa, 4 vehicles RC2 amb l'al·licient del xilè Pedro Heller (Ford Fiesta), que sens dubte vol millorar la seva posició en la taula, i només dos RC3, amb Enrico Brazzoli (Citroën DS3 R3) com a clar favorit.