Jan Solans: Talento nacional con ritmo mundial 



La nieve y el hielo del pasado Rally Suecia marcaron el arranque del Campeonato del Mundo de Rallies FIA Júnior de 2019. En este campeonato, 13 pilotos buscan seguir los pasos de algunos de los nombres más importantes del WRC. 5 de estos pilotos ya participaron en 2018, sumándose a la lista otros 8 “novatos”, representando todos ellos a 10 países de 3 continentes.

Una de las actuaciones más destacadas que se pudieron ver sobre las nevadas pistas suecas fue la de Jan Solans y su copiloto Mauro Barreiro. Jan es el hermano menor del ex campeón Júnior y del WRC3 de 2017, Nil Solans, piloto que en 2018 corrió en WRC2 y que esta temporada está aún perfilando sus objetivos.

Jan fue en 2018 el absoluto ganador de la Beca Júnior R2, un campeonato convocado por la RFEdA y que tras su demostración fue considerado por el estamento federativo como “uno de los jóvenes más prometedores del panorama nacional”. Gracias a ello, Jan toma parte en este campeonato FIA Júnior 2019: 5 pruebas europeas del mundial a bordo de un Ford Fiesta R2T con los colores del Rallye Team Spain y MRW.

Fueron los inmensos bancos de nieve de las pistas suecas donde Jan Solans hizo su debut mundialista adjudicándose un 3º lugar en el podio, haciendo frente a diferentes pilotos, muchos de ellos con recorrido internacional como el actual subcampeón Dennis Rådström; el ganador del Europeo Junior, Ken Torn; o Julius Tannert, uno de los principales rivales de su hermano Nil en el Júnior de 2017.

Jan Solans: "Fue realmente bueno para nosotros comenzar la temporada de esta manera y lógicamente estoy muy contento por ello. Fuimos muy consistentes todo el fin de semana, lo que nos ayudó a terminar terceros, aunque para ser sincero no esperaba estar tan arriba. Estoy muy satisfecho con nuestro rendimiento durante todo el fin de semana, hemos mejorado mucho sobre cómo afrontar una prueba tan complicada, de modo que lograr un buen resultado en Suecia ha sido comenzar del mejor modo posible".

A tenor de todo lo anterior, al de Matadepera le espera una espectacular temporada mundialista todavía con cuatro pruebas por delante, pero que de continuar así puede convertirse en un importante rival para sus compañeros de campeonato, todos en lucha por hacerse con un programa en 2020 con un Ford Fiesta R5.

FIA Júnior: año nuevo, coche nuevo
El FIA Júnior WRC es el ensayo definitivo para los equipos jóvenes en un campo de juego completamente nivelado, pues todos los pilotos usan coches y neumáticos Pirelli idénticos, todo para que solo el talento en bruto haga la diferencia. Así, y con las miras puestas a obtener el máximo rendimiento, los equipos piloto-copiloto deben trabajar arduamente en las notas, bien detalladas y tomadas, configuraciones de suspensión precisas y presiones de neumáticos cuidadosamente monitoreadas.

Este 2019, todos los equipos del Júnior WRC compiten con el nuevo Ford Fiesta R2 EcoBoost, de 200 CV, diseñado y desarrollado por M-Sport Poland. Junto con las actualizaciones del motor, la nueva mecánica también incorpora una nueva caja de cambios y componentes de suspensión. Esta temporada, los pilotos sumarán sus cuatro mejores resultados para el campeonato, otorgando la prueba galesa de final de temporada el doble de puntos. También se pueden sumar puntos adicionales por cada mejor tiempo scratch marcado.

El calendario del FIA Júnior 2019 lo forman los rallies Suecia (14 a 17 de febrero), Córcega-Francia (28 a 31 de marzo), Cerdeña-Italia (13 a 16 de junio), Finlandia (1 a 4 de agosto) y Gales-Gran Bretaña (3 a 6 de octubre).

---

Jan Solans: Talent nacional amb ritme mundial

La neu i el gel del passat Ral·li de Suècia van marcar l'arrencada del Campionat del Món FIA de Ral·lis Júnior de 2019. En aquest campionat, 13 pilots busquen seguir els passos d'alguns dels noms més importants del WRC. 5 d'aquests pilots ja van participar el 2018, sumant-se a la llista altres 8 “novells”, representant tots ells a 10 països de 3 continents.

Una de les actuacions més destacades que es van poder veure sobre les nevades pistes sueques va ser la de Jan Solans i el seu copilot Mauro Barreiro. Jan és el germà menor de l'ex campió Júnior i del WRC3 de 2017, Nil Solans, pilot que el 2018 va córrer al WRC2 i que aquesta temporada està encara perfilant els seus objectius.

Jan va ser el 2018 l'absolut guanyador de la Beca Júnior R2, un campionat convocat per la RFEdA i que després de la seva demostració va ser considerat per l'estament federatiu com “un dels joves més prometedors del panorama nacional”. Gràcies a això, Jan pren part en aquest campionat FIA Júnior de 2019: 5 proves europees del mundial a bord d'un Ford Fiesta R2T amb els colors del Rallye Team Spain i MRW.

Van ser els immensos bancs de neu de les pistes sueques on Jan Solans va fer el seu debut mundialista adjudicant-se un 3r lloc en el podi, fent front a diferents pilots, molts d'ells amb recorregut internacional com l'actual subcampió Dennis Rådström; el guanyador de l'Europeu Júnior, Ken Torn; o Julius Tannert, un dels principals rivals del seu germà Nil en el Júnior de 2017.

Jan Solans: "Va ser realment bo per a nosaltres començar la temporada d'aquesta manera i lògicament estic molt content per això. Vam ser molt consistents tot el cap de setmana, la qual cosa ens va ajudar a acabar tercers, encara que per ser sincer no esperava estar tan amunt. Estic molt satisfet amb el nostre rendiment durant tot el cap de setmana, hem millorat molt sobre com afrontar una prova tan complicada, de manera que aconseguir un bon resultat a Suècia ha estat començar de la millor manera possible".

A tenor de tot l'anterior, al de Matadepera li espera una espectacular temporada mundialista encara amb quatre proves per davant, però que de continuar així pot convertir-se en un important rival per als seus companys de campionat, tots en lluita per fer-se amb un programa el 2020 amb un Ford Fiesta R5.

FIA Júnior: any nou, cotxe nou
El FIA Júnior WRC és l'assaig definitiu per als equips joves en un camp de joc completament anivellat, perquè tots els pilots utilitzen cotxes i pneumàtics Pirelli idèntics, tot perquè només el talent en brut faci la diferència. Així, i amb les mirades posades en obtenir el màxim rendiment, els equips pilot-copilot han de treballar àrduament en les notes, ben detallades i preses, configuracions de suspensió precises i pressions de pneumàtics acuradament monitoritzades.

Aquest 2019, tots els equips del Júnior WRC competeixen amb el nou Ford Fiesta R2 EcoBoost, de 200 CV, dissenyat i desenvolupat per M-Sport Poland. Juntament amb les actualitzacions del motor, la nova mecànica també incorpora una nova caixa de canvi i components de suspensió. Aquesta temporada, els pilots sumaran els seus quatre millors resultats per al campionat, atorgant la prova gal·lesa de final de temporada el doble de punts. També es poden sumar punts addicionals per cada millor temps scratch marcat.

El calendari del FIA Junior 2019 el formen els ral·lis Suècia (14 a 17 de febrer), Còrsega-França (28 a 31 de març), Sardenya-Itàlia (13 a 16 de juny), Finlàndia (1 a 4 d'agost) i Gal·les-Gran Bretanya (3 a 6 d'octubre).

Fotos

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es