Versiones de texto en castellano y en catalán 

Obituario: Aleix Costa Gras (1977-2020) 



Con profundo dolor nos llegó hace bien pocos días la noticia de la muerte de Aleix Costa, un mazazo que ha impactado a los aficionados de nuestro deporte. Para los que formamos parte de JAS Info Service desde hace años, la figura de Aleix y de su hermano Marcel pertenecen a ese grupo de personas que son parte de nuestro pasado como gabinete de comunicación.

Aleix, como su hermano natural de Guardiola de Berguedà, pueblo en el que la familia tenía un negocio de muebles, sufrió una caída mortal el pasado domingo 19 de enero mientras efectuaba una excursión en BTT entre Avià y Puig-reig, sólo 10 días después de haber cumplido 43 años. La iglesia parroquial de Santa Eulàlia, de Berga, se quedó pequeña para el sepelio, con muchas personas siguiéndolo desde el exterior. Tremendamente popular, Aleix Costa residía actualmente en Avià y era padre de dos hijas menores de edad.

Aficionado al automovilismo desde pequeño, influenciado en ello por su padre, un gran apasionado a las cuatro ruedas, Aleix Costa, nacido el 9 de enero de 1977 recibió a los 7 años un kart que compartió con su hermano Marcel. Ambos dieron rienda suelta a una afición que se consolidaría. En diciembre de 1994 debutaron en el Campeonato de España de Karting de 125cc, en Tenerife, que Aleix terminó en 3ª posición, seguido de Marcel.

En 1995, Aleix quedó de nuevo 3º en el nacional de karting de 125cc aunque el gran espaldarazo para ambos vino en 1996, en concreto el 26 de enero tras diversas fases previas del programa “Piloto Elf Campus”: Aleix resultó elegido junto con el vasco Ander Vilariño. Esta beca le permitió disputar aquel año toda la Copa de Francia de Fórmula Renault Elf Campus, dentro del equipo “La Filière” y gracias al soporte de Elf Oil España.

La trayectoria y complicidad entre ambos hermanos siempre fue intensa y sana, Aleix no pudo prolongar mucho tiempo su camino ascendente, mientras que Marcel, casi dos años más joven, llevó a cabo una interesante trayectoria que le permitió ganar la Elf-Campus de 1997, ser Campeón de España de Fórmula 3 en 2002 y piloto de BMW en el WTCC en 2006, además de ganar las 24 horas de Barcelona junto a Luis Pérez-Sala en un Seat León Cupra-R.

Los hermanos Costa hicieron equipo en 2007, coronándose campeones del Open de España de Resistencia (actual CER) al volante de un Seat León Copa de Baporo, pero las participaciones de ambos se fueron espaciando aunque sus ganas de competir siempre permanecieron intactas.

Este tipo de noticias como la que publicamos hoy es de las que hacen daño. Las muestras de condolencia a su familia son masivas, Aleix fue en su día una joven promesa y actualmente una persona y un padre maravilloso. Morir repentinamente y dejar dos hijas, una familia que le quería y una legión de amigos es algo terrible. Los veteranos de JAS, Rosa Tantiñà y el que firma, queremos dar nuestro más sentido pésame a todos: Aleix era uno de los nuestros. En su día, cuando todos hacíamos volar la imaginación ante un futuro deportivo que parecía importante, bien arropado por un patrocinador como Elf, Aleix y también Marcel eran unos chavales que no llegaban a los 20 años y eran capaces de todo.

El tiempo ha pasado, las esperanzas, los patrocinadores, las carreras también son cosa del pasado, pero desde esta casa siempre recordaremos a Aleix como uno de los grandes deportistas que ha pasado por nuestra actividad profesional. Va por ti Aleix, aquellos años fueron fabulosos, tu vida un acierto y tu ausencia muy dolorosa, descansa en paz.

© Josep Autet
JAS Info Service
23 de enero de 2020



Obituari: Aleix Costa Gras (1977-2020)

Amb profund dolor ens va arribar fa pocs dies la notícia de la mort d'Aleix Costa, un cop de puny que ha convulsionat bona part dels aficionats al nostre esport. Per l’equip que forma JAS Info Service des de fa anys, la figura de l'Aleix i del seu germà Marcel formen part d'aquest grup de persones que pertanyen al nostre passat com a gabinet de comunicació.

Aleix, com el seu germà, era natural de Guardiola de Berguedà, poble en el qual la família tenia un negoci de mobles. El passat diumenge dia 19 va patir una caiguda mortal mentre feia una excursió en BTT entre Avià i Puig-reig, només 10 dies després d'haver complert 43 anys. L'església parroquial de Santa Eulàlia, a Berga, es va quedar petita per al sepeli, amb moltes persones seguint-lo des de l'exterior. Molt popular, Aleix Costa residia actualment a Avià i era pare de dues filles menors d'edat.

Aficionat a l'automobilisme des de petit, influenciat en això pel seu pare, un gran apassionat a les quatre rodes, Aleix Costa, nascut el 9 de gener de 1977 va rebre als 7 anys un kart que va compartir amb el seu germà Marcel. Tots dos van donar curs a una afició que es consolidaria. Al desembre de 1994 van debutar en el Campionat d'Espanya de Kàrting de 125cc, a Tenerife, on Aleix va acabar en 3a posició, seguit de Marcel.

El 1995, Aleix va quedar de nou 3r en el nacional de kàrting de 125cc però el gran suport per a tots dos va arribar el 1996, en concret el 26 de gener després de diverses fases prèvies del programa “Pilot Elf Campus”. Aleix va resultar escollit juntament amb el basc Ander Vilariño. Aquesta beca li va permetre disputar aquell any tota la Copa de França de Fórmula Renault Elf Campus, dins de l'equip “La Filière” i gràcies a l’ajuda d’Elf Oil España.

La trajectòria i complicitat entre tots dos germans sempre va ser intensa i sana, Aleix no va poder prolongar molt de temps el seu camí ascendent, mentre que Marcel, gairebé dos anys més jove, va dur a terme una interessant trajectòria que li va permetre guanyar l’Elf-Campus de 1997, ser Campió d'Espanya de Fórmula 3 el 2002 i pilot de BMW en el WTCC el 2006, a més de guanyar les 24 hores de Barcelona al costat de Luis Pérez-Sala amb un Seat Leon Cupra-R.

Els germans Costa van fer equip el 2007, coronant-se campions de l’Open d'Espanya de Resistència (actual CER) al volant d'un Seat León Copa de Baporo, però les participacions de tots dos van ser ja més espaiades, encara que les seves ganes de competir sempre van romandre intactes.

Aquest tipus de notícies com la d’avui són de les que fan mal. Les mostres de condolença són massives, Aleix va ser en el seu moment una jove promesa i actualment una persona i un pare meravellós. Morir sobtadament i deixar dues filles, una família que l’estimava i una legió d'amics és una cosa terrible. Els veterans de JAS, Rosa Tantiñà i el que signa, volem donar el nostre més sentit condol a tots: l’Aleix era un dels nostres. En el seu moment, quan tots fèiem volar la imaginació davant un futur esportiu que semblava important, ben abrigallat per un patrocinador com Elf, Aleix i també Marcel eren uns nois que no arribaven als 20 anys i eren capaços de tot.

El temps ha transcorregut, les esperances, els patrocinadors, les curses són cosa del passat, però des d'aquesta casa sempre recordarem a l’Aleix com un dels grans esportistes que ha format part de la nostra activitat professional. Va per tu Aleix, aquells anys van ser fabulosos, la teva vida un encert i la teva absència molt dolorosa, descansa en pau.

© Josep Autet
JAS Info Service
23 de gener de 2020

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es