De Alemania a Mallorca a través de las carreras de coches 

Helmut Kalenborn, el “kaiser” de las alturas 



Estreno del documental de RLM Audiovisual sobre este piloto alemán afincado en Mallorca, con la intervención de algunas de las principales figuras del mundo del automóvil y la moto



RLM Audiovisual, empresa dedicada a la comunicación y producción audiovisual que dirige Joan Gibert Bauzà, ha producido un documental sobre el piloto de automovilismo Helmut Kalenborn, brillante reportaje que realiza un interesante recorrido por toda la vida deportiva de dicho piloto, desde que presenció por primera vez una carrera de Fórmula 1 a la edad de 10 años –lo que le produjo tal sensación que le creó el deseo de ser piloto de coches de carreras–, hasta las últimas competiciones en las que años después participó al volante de las mejores máquinas.

Joan Gibert, director y realizador del documental, ha logrado reunir imágenes de archivo de la mayor parte de carreras en las que participó Kalenborn y recogido opiniones de un gran número de personas, en su mayor parte pilotos que rivalizaron en las pruebas de montaña en las temporadas en las que estuvo en activo. Entre los personajes que aparecen dando su opinión están Juan Fernández, Andrés Vilariño, Pedro de la Rosa, Simone Faggioli, Xavier Riera, Jorge Lorenzo, entre muchos otros. En la obra se pueden ver imágenes grabadas en Alemania, Mallorca y otros lugares de España y Europa.

Testimonios de vecinos y amigos también permiten conocer el lado humano del personaje, pero también y de un modo especial su trayectoria deportiva, tanto en Baleares como en toda Europa. El documental tiene una duración total de 75’ y existe una versión reducida para televisiones de 50’ que próximamente se emitirá en Alemania y España. Los rodajes específicos y la búsqueda de material de archivo empezaron en 2016 y la post-producción se inició en los últimos meses de 2019.

Helmut Kalenborn, de actualmente 79 años, nació en Alemania y se afincó en Mallorca en 1976, isla de la que quedó enamorado durante las vacaciones de verano de ese año. Antes, en 1970 ya había logrado tener su primer monoplaza y tuvo de trabajar muchas horas como profesor de mecánica para seguir corriendo, lo que pudo hacer en la categoría de Fórmula 2, tanto en el campeonato europeo de circuitos como de montaña, siempre con la bandera balear en los flancos de su máquina.

Ya en Mallorca, Kalenborn empezó a correr el balear de montaña con la escudería TR Balear. La Pujada al Puig Major formaba parte esos años del Campeonato de España (llegó incluso a ser puntuable para el europeo) y asistían a participar en la misma muchos pilotos europeos que, como Helmut, disponían de coches de competición con características similares a los de la Fórmula 1, lo que en Mallorca no se había visto nunca antes. Helmut competía en Baleares con el equipo de Tony Yoh, el Gran Dragón Team. Poco después apareció en escena otro piloto, finlandés y gran amigo de Helmut, Leif Butenhoff, que se convirtió en el principal rival de Kalenborn al volante de una bar­queta.

La rivalidad entre ambos llegó a ser tan dura que nadie en las islas contaba en hacerles sombra, todo se resumía en saber cual de los dos ganaría. En 1990 Kalenborn sufrió el peor de sus accidentes. Fue en la Pujada de Son Mas, en Andratx, su coche salió recto y se estrelló contra dos árboles. Helmut se fracturó ambas piernas y su recuperación no fue fácil, aunque un año después estaba de vuelta a la competición, ganando un nuevo campeonato balear. Helmut fue un pionero ya que actualmente son muchos los nombres alemanes que participan regularmente en campeonatos automovilísticos en Baleares.

Helmut Kalenborn, conocido popularmente como el mallorquín nacido en Alemania, es un personaje con un gran corazón y una legión de amigos en las islas pero también en toda Europa. Ha sido 9 veces campeón de Baleares de Rallyes o Montaña en los años 80 y 90 y en el documental de Joan Gibert y RLM Audiovisual se puede comprobar a través de un relato ameno y bien realizado, cómo el deporte es un nexo de unión de la persona con una tierra que ama con locura.

Para mayor información y obtención del documental:
Joan Gibert
RLM Audiovisual, SL
687.664.849
info@rlmaudiovisual.com
www.rlmaudiovisual.com

-------------------------------------

D'Alemanya a Mallorca a través de les curses de cotxes

Helmut Kalenborn, el “kaiser” de les altures

Estrena del documental d’RLM Audiovisual sobre aquest pilot alemany establert a Mallorca, amb la intervenció d'algunes de les principals figures del món de l'automòbil i la moto

RLM Audiovisual, empresa dedicada a la comunicació i producció audiovisual que dirigeix Joan Gibert Bauzà, ha produït un documental sobre el pilot d'automobilisme Helmut Kalenborn, brillant reportatge que realitza un interessant recorregut per tota la vida esportiva d'aquest pilot, des que va presenciar per primera vegada una cursa de Fórmula 1 a l'edat de 10 anys –la qual cosa li va produir tal sensació que li va crear el desig de ser pilot de cotxes de curses–, fins a les últimes competicions en les quals anys després va participar al volant de les millors màquines.

Joan Gibert, director i realitzador del documental, ha aconseguit reunir imatges d'arxiu de la major part de curses en les quals va participar Kalenborn i ha recollit opinions d'un gran nombre de persones, en gran part de pilots que van rivalitzar en les proves de muntanya en les temporades en les que va estar en actiu. Entre els personatges que apareixen donant la seva opinió hi ha Juan Fernández, Andrés Vilariño, Pedro de la Rosa, Simone Faggioli, Xavier Riera, Jorge Lorenzo, entre molts d’altres. En l'obra es poden veure imatges gravades a Alemanya, Mallorca i altres llocs d'Espanya i Europa.

Testimonis de veïns i amics també permeten conèixer el costat humà del personatge, però també, i d'una manera especial, la seva trajectòria esportiva, tant a Balears com en tota Europa. El documental té una durada total de 75’ i existeix una versió reduïda per a televisions de 50’ que pròximament s'emetrà a Alemanya i Espanya. Els rodatges específics i la cerca de material d'arxiu van començar el 2016 i la post-producció es va iniciar en els últims mesos de 2019.

Helmut Kalenborn, d'actualment 79 anys, va néixer a Alemanya i es va establir a Mallorca el 1976, illa de la qual va quedar enamorat durant les vacances d'estiu d'aquest any. Abans, el 1970 ja havia aconseguit tenir el seu primer monoplaça i va haver de treballar moltes hores com a professor de mecànica per a continuar corrent, la qual cosa va poder fer en la categoria de Fórmula 2, tant en el campionat europeu de circuits com en el de muntanya, sempre amb la bandera balear en els flancs de la seva màquina.

Ja a Mallorca, Kalenborn va començar a córrer el balear de muntanya amb l'escuderia TR Balear. La Pujada al Puig Major formava part aquests anys del Campionat d'Espanya (va arribar fins i tot a ser puntuable per a l'europeu) i assistien a participar en la mateixa molts pilots europeus que, com Helmut, disposaven de cotxes de competició amb característiques similars als de la Fórmula 1, cosa que a Mallorca no s'havia vist mai abans. Helmut competia a Balears amb l'equip de Tony Yoh, el Gran Dragón Team. Poc després va aparèixer en escena un altre pilot, finlandès i gran amic de Helmut, Leif Butenhoff, que es va convertir en el principal rival de Kalenborn al volant d'una barqueta.

La rivalitat entre tots dos va arribar a ser tan dura que ningú a les illes comptava a fer-los ombra, tot es resumia en saber quin dels dos guanyaria. El 1990 Kalenborn va sofrir el pitjor dels seus accidents. Va ser a la Pujada de Son Mas, a Andratx, el seu cotxe va sortir recte i es va estavellar contra dos arbres. Helmut es va fracturar totes dues cames i la seva recuperació no va ser fàcil, encara que un any després retornava a la competició, guanyant un nou campionat balear. Helmut va ser un pioner ja que actualment són molts els noms alemanys que participen regularment en campionats automobilístics a Balears.

Helmut Kalenborn, conegut popularment com el mallorquí nascut a Alemanya, és un personatge amb un gran cor i una legió d'amics a les illes, però també a tota Europa. Ha estat 9 vegades campió de Balears de Ral·lis o Muntanya en els anys 80 i 90 i en el documental de Joan Gibert i RLM Audiovisual es pot comprovar, a través d'un relat amè i ben realitzat, com l'esport és un nexe d'unió de la persona amb una terra que estima amb bogeria.

Per a més informació i obtenció del documental:
Joan Gibert
RLM Audiovisual, SL
687.664.849
info@rlmaudiovisual.com

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es