Dos unidades cedidas por Romacar, concesionario Oficial de Ford España 

Ford EcoSport, el aliado de Cruz Roja en Cataluña 



Ford España está centrando su esfuerzo en la lucha contra la Covid-19 cediendo su flota de vehículos a la Cruz Roja Española, ayudando de este modo al transporte de sanitarios y al reparto de comida y otros productos básicos a personas vulnerables, dentro del programa Responde. Sumando sus activos a este apoyo solidario central, el concesionario barcelonés Romacar tiene prestados dos de sus coches a la delegación catalana de la Cruz Roja, dos Ford EcoSport ST-Line de 125 CV que cumplen su 9ª semana de trabajo contribuyendo a hacer más fácil la labor de los voluntarios de esta institución humanitaria.

Las dos unidades EcoSport cedidas por Romacar a la Cruz Roja catalana han servido –y siguen utilizándose– para efectuar desplazamientos a domicilios particulares de personas que por algún motivo no pueden salir de casa a comprar alimentos o medicamentos. Una unidad está destinada a la zona de Sabadell y otra a la de Camprodon, Girona.

Las características de un coche diseñado para moverse con agilidad por la ciudad pero también muy bien dotado para evolucionar en el entorno rural y equipado con la última tecnología de asistencia al conductor, han sido características especialmente apreciadas por los conductores que necesitan acceder hasta la puerta de los domicilios, a menudo callejeando en barrios de difícil acceso o después de superar caminos o rampas sin asfaltar.

David Jové, de Creu Roja Sabadell, comenta que, “estas semanas hemos tenido un aumento de demanda de ayuda de un 400% respecto a lo habitual, lo que demuestra la gran necesidad de movilidad que precisamos. Con la ayuda del EcoSport hemos asistido a personas que por su condición de colectivos de riesgo, por ser positivos de Covid-19 o no tener una clara red social de ayuda, no pueden hacer la compra. Disponer del EcoSport nos facilita mucho este trabajo, permitiéndonos una movilidad total independientemente de la ubicación”.

Otro de los servicios a los que han contribuido los Ford EcoSport cedidos por Romacar han sido, según Jové, “poderlos utilizar para desplazamientos relacionados con proyectos de infancia. Estamos entregando deberes, meriendas, material escolar y tabletas digitales a un colectivo importante de familias de la zona de influencia de Cruz Roja Sabadell, que es la propia capital del Vallès pero también Badia, Sant Quirze y Barberà”.

Isabel Pérez, de Creu Roja Vall de Camprodon y conductora habitual de la segunda unidad Ford EcoSport de Romacar, afirma que “estamos interviniendo en todas las poblaciones del valle: Setcases, Llanars, Vilallonga de Ter, Molló y Sant Pau de Segúries, poblaciones pequeñas pero con un elevado número de personas de riesgo elevado, principalmente porque la media de edad es alta y porque en muchos casos no disponen de vehículo propio y al quedarse solas no pueden desplazarse a buscar los servicios básicos que precisan”.

Al igual que en el caso de la zona de Sabadell, según Pérez “hacemos dos servicios esenciales con estos colectivos, por un lado les llevamos alimentos o medicinas a domicilio y en situaciones de emergencia intentamos solucionar sus desplazamientos: ir al médico, al dentista o al banco. Además, en Camprodon disponemos de un centro de distribución de productos de primera necesidad y debido al elevado numero de famílias con problemas para llegar a final de mes repartimos ayudas a domicilio: alimentos, elementos de higiene, material escolar para niños o cualquier cosa que puedan precisar. Hay que tener en cuenta que un gran sector de la población del valle de Camprodon vive del turismo y esta situación les ha dejado sin trabajo”.

Las tecnologías y aplicaciones de asistencia con que cuenta el Ford EcoSport proporcionan un manejo excepcional en todo tipo de terrenos y condiciones, como el asistente de arranque en pendiente que evita que el vehículo se mueva hacia atrás o hacia delante al iniciar la marcha en un desnivel. Además, la distribución flexible de los asientos y sus compartimentos adaptables han contribuido a ofrecer más espacio y capacidad a sus usuarios, que han agradecido la comodidad y habitabilidad que ofrece el vehículo.

Romacar, concesionario oficial Ford en Barcelona
En febrero de 2010, la familia Romagosa inició una nueva actividad empresarial movida por su experiencia en el sector del automóvil. En la Avenida Borbón de Barcelona, Romacar tuvo su primer centro de trabajo como nuevo concesionario oficial Ford. Al poco tiempo en el barrio de Poble Nou (Pere IV con Selva de Mar) se ubicó la segunda instalación de Romacar con servicio comercial y postventa.

En junio de 2011 se inauguraron las nuevas instalaciones de la calle Potosí, cerca del Centro Comercial La Maquinista, instalaciones con más de 3.000 m2. El crecimiento constante de Romacar permitió acometer la compra de otros dos centros de trabajo en el Baix Llobregat. Desde febrero de 2013, Romacar cambia de denominación social pasando a ser Romacar ABS, con instalaciones en Poble Nou, Sant Andreu, Viladecans (que se trasladaría posteriormente a Sant Boi), Sant Just Desvern y Pere IV.

Siguiendo la trayectoria exitosa de Romacar y del Grupo Rmotion, en diciembre de 2013 se inaugura en el centro de Sant Just Desvern el primer Ford Store de Europa. Ford apostó por Romacar para iniciar el proyecto de cambio de las concesiones Premium a nivel europeo transformando el centro de Sant Just en el nuevo modelo de exposición de ventas, con la más avanzada tecnología al servicio del cliente para poder visualizar y configurar a su medida cualquier modelo de la marca.

Como resultado del esfuerzo de todo el equipo en ofrecer una alta calidad de servicio, en julio del 2014 Romacar recibe de la mano del entonces presidente de Ford España, José Manuel Machado, el galardón Chairman’s Award en su edición 2013, la distinción a nivel europeo más importante que concede Ford Motor Company a su Red de Concesionarios oficiales, por la satisfacción del cliente tomando como referencia la opinión de los propios clientes de Ford.

En 2018 Romacar siguió creciendo en el centro de Barcelona con una nueva exposición de ventas en una de las zonas con más impacto visual de Barcelona. Dicha “boutique” se encuentra en la confluencia de la calle Aragón con Diagonal y Sicilia. Hoy por hoy, Romacar se consolida como el concesionario oficial Ford líder en la distribución en Cataluña, con un equipo humano conformado por más de 70 personas luchando día a día para encabezar las encuestas de satisfacción de Ford, porque esa es la demostración del trabajo bien realizado.



Ford EcoSport, l'aliat de Creu Roja a Catalunya

• Dues unitats cedides per Romacar, concessionari Oficial de Ford España

Ford España està centrant el seu esforç en la lluita contra la Covid-19 cedint la seva flota de vehicles a la Creu Roja espanyola, ajudant d'aquesta manera al transport de sanitaris i al repartiment de menjar i altres productes bàsics a persones vulnerables, dins del programa Respon. Sumant els seus actius a aquest suport solidari central, el concessionari barceloní Romacar té cedits dos dels seus cotxes a la delegació catalana de la Creu Roja, dos Ford EcoSport ST-Line de 125 CV que compleixen la seva 9a setmana de treball contribuint a fer més fàcil la labor dels voluntaris d'aquesta institució humanitària.

Les dues unitats EcoSport cedides per Romacar a la Creu Roja catalana han servit –i continuen utilitzant-se– per a efectuar desplaçaments a domicilis particulars de persones que per algun motiu no poden sortir de casa a comprar aliments o medicaments. Una unitat està destinada a la zona de Sabadell i una altra a la de Camprodon, Girona.

Les característiques d'un cotxe dissenyat per a moure's amb agilitat per la ciutat, però també molt ben dotat per a evolucionar en l'entorn rural i equipat amb l'última tecnologia d'assistència al conductor, han estat característiques especialment valorades pels conductors que necessiten accedir fins a la porta dels domicilis, sovint en barris de difícil accés o després de superar camins o rampes sense asfaltar.

David Jové, de Creu Roja Sabadell, comenta que “aquestes setmanes hem tingut un augment de demanda d'ajuda d'un 400% respecte a l'habitual, la qual cosa demostra la gran necessitat de mobilitat que tenim. Amb l'ajuda de l’EcoSport hem assistit a persones que per la seva condició de col·lectius de risc, per ser positius de Covid-19 o no tenir una clara xarxa social d'ajuda, no poden fer la compra. Disposar de l’EcoSport ens facilita molt aquest treball, permetent-nos una mobilitat total independentment de les ubicacions”.

Un altre dels serveis als quals han contribuït els Ford EcoSport cedits per Romacar han estat, segons Jové, “poder-los utilitzar per a desplaçaments relacionats amb projectes d'infància. Estem lliurant deures, berenars, material escolar i tauletes digitals a un col·lectiu important de famílies de la zona d'influència de Creu Roja Sabadell, que és la pròpia capital del Vallès però també Badia, Sant Quirze i Barberà”.

Isabel Pérez, de Creu Roja Vall de Camprodon i conductora habitual de la segona unitat Ford EcoSport de Romacar, afirma que “estem intervenint en totes les poblacions de la vall: Setcases, Llanars, Vilallonga de Ter, Molló i Sant Pau de Segúries, poblacions petites però amb un elevat nombre de persones de risc elevat, principalment perquè la mitjana d'edat és alta i perquè en molts casos no disposen de vehicle propi i en quedar-se soles no poden desplaçar-se a buscar els serveis bàsics que precisen”.

Igual que en el cas de la zona de Sabadell, segons Pérez “fem dos serveis essencials amb aquests col·lectius, d'una banda els portem aliments o medicines a domicili i en situacions d'emergència intentem solucionar els seus desplaçaments: anar al metge, al dentista o al banc. A més, a Camprodon disposem d'un centre de distribució de productes de primera necessitat i a causa de l'elevat numero de famílies amb problemes per a arribar a final de mes repartim ajudes a domicili: aliments, elements d'higiene, material escolar per a nens o qualsevol cosa que puguin precisar. Cal tenir en compte que un gran sector de la població de la Vall de Camprodon viu del turisme i aquesta situació els ha deixat sense feina”.

Les tecnologies i aplicacions d'assistència amb què compta el Ford EcoSport proporcionen una conducció excepcional en tota mena de terrenys i condicions, com l'assistent d'arrencada en pendent que evita que el vehicle es mogui cap endarrere o cap endavant en iniciar la marxa en un desnivell. A més, la distribució flexible dels seients i els seus compartiments adaptables han contribuït a oferir més espai i capacitat als seus usuaris, que han agraït la comoditat i habitabilitat que ofereix el vehicle.

Romacar, concessionari oficial Ford a Barcelona
El febrer de 2010, la família Romagosa va iniciar una nova activitat empresarial moguda per la seva experiència en el sector de l'automòbil. A l'Avinguda Borbó de Barcelona, Romacar va tenir el seu primer centre de treball com a nou concessionari oficial Ford. Poc temps després es va situar la segona instal·lació de Romacar amb servei comercial i postvenda al barri de Poble Nou (Pere IV amb Selva de Mar).

El juny de 2011 es van inaugurar les noves instal·lacions del carrer Potosí, prop del Centre Comercial La Maquinista, instal·lacions amb més de 3.000 m². El creixement constant de Romacar va permetre dur a terme la compra d'altres dos centres de treball al Baix Llobregat. Des del febrer de 2013, Romacar canvia de denominació social passant a ser Romacar ABS, amb instal·lacions al Poble Nou, Sant Andreu, Viladecans (que es traslladaria posteriorment a Sant Boi), Sant Just Desvern i Pere IV.

Seguint la trajectòria exitosa de Romacar i del Grup Rmotion, el desembre de 2013 s'inaugura al centre de Sant Just Desvern el primer Ford Store d'Europa. Ford va apostar per Romacar per a iniciar el projecte de canvi de les concessions Premium a nivell europeu transformant el centre de Sant Just en el nou model d'exposició de vendes, amb la més avançada tecnologia al servei del client per a poder visualitzar i configurar a la seva mesura qualsevol model de la marca.

Com a resultat de l'esforç de tot l'equip a oferir una alta qualitat de servei, al juliol del 2014 Romacar rep de la mà del llavors president de Ford España, José Manuel Machado, el guardó Chairman’s Award en la seva edició 2013, la distinció a nivell europeu més important que concedeix Ford Motor Company a la seva Xarxa de Concessionaris oficials, per la satisfacció del client prenent com a referència l'opinió dels propis clients de Ford.

El 2018 Romacar va continuar creixent en el centre de Barcelona amb una nova exposició de vendes en una de les zones amb més impacte visual de Barcelona. Aquesta “boutique” es troba en la confluència del carrer Aragó amb Diagonal i Sicília. Ara com ara, Romacar es consolida com el concessionari oficial Ford líder en la distribució a Catalunya, amb un equip humà conformat per més de 70 persones lluitant dia a dia per a encapçalar les enquestes de satisfacció de Ford, perquè aquesta és la demostració del treball ben realitzat.

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es