El 58 RallyRACC puntuará para el Supercampeonato de España de Rallyes 



• 19, 20 y 21 de octubre de 2023 en Salou y la Costa Daurada

Barcelona, 7 de febrero de 2023 – El 58 RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA está incluido esta temporada en el denominado Supercampeonato de España de Rallyes (S-CER), del que será la 8ª de las 9 pruebas puntuables. El RallyRACC seguirá teniendo su base organizativa en la Costa Daurada, con Salou y PortAventura World como epicentros de la prueba.

A la espera de poder definir el programa-horario, el 58 RallyRACC Catalunya–COSTA DAURADA tendrá lugar entre los días 19 y 21 octubre y se disputará íntegramente sobre superficie de tierra. Aunque esta particularidad es una novedad en el contexto de las dos últimas ediciones, es importante recordar que entre los años 2010 y 2019 el rally tuvo un itinerario mixto, con tramos cronometrados sobre tierra y sobre asfalto. Las especiales de tierra de aquellas ediciones fueron muy apreciadas por pilotos y equipos, lo que será de gran ayuda para el diseño del rutómetro de esta temporada.

Creado en 2019 por la RFEdA, el Supercampeonato de España de Rallyes es el primer certamen mixto de esta envergadura que se disputa en nuestro país, reuniendo en su calendario competiciones sobre ambas superficies. Por su carácter prioritario participan en dicho campeonato los principales pilotos y equipos del país. Además, el 58 RallyRACC también será puntuable para el Campeonato de Catalunya de Rallyes y para el Volant RACC–Trofeo Mavisa, mientras que a nivel nacional puntuará para la Peugeot Rally Cup Ibérica, la Beca RTS Júnior y la nueva Clio Trophy Spain Tierra.

Con su puntuabilidad para los campeonatos de España y de Catalunya, el RallyRACC Catalunya–COSTA DAURADA hace posible una aspiración largamente esperada por pilotos y equipos, ya que la última vez que la carrera fue válida para el certamen español fue en 2000 y para el catalán en 1998.

Principales hitos del RallyRACC
El RallyRACC llega este año a su 58 edición después de haber sido en 31 de ellas puntuable para el Campeonato del Mundo de la FIA. La alternancia entre las distintas pruebas obliga al RallyRACC a descansar esta temporada a nivel internacional. Con la de este año serán ya 18 las que habrán tenido su base en Salou (Costa Daurada) y PortAventura World.

1916 - Nace la ‘Volta automobilística a Catalunya’
1957 - Se crea el Rallye Catalunya-Volta a Catalunya (Campeonato de España)
1973 - Se organiza el Rallye Catalunya-Rallye de les Caves (Campeonato de España)
1980 - El Rallye Catalunya pasa a formar parte del Campeonato de Europa
1988 - Los rallyes Catalunya y Costa Brava se fusionan en el Campeonato Europa
1991 - 1ª edición del Rallye Catalunya-Costa Brava puntuable para el Mundial
2005 - Nace el RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA (Salou y PortAventura)
2014 - El RallyRACC Catalunya celebra su 50 aniversario
2021 - 30 años del RallyRACC en el Campeonato del Mundo FIA de Rallyes
2023 - El RallyRACC regresa a los Campeonatos de España y de Catalunya

-------------------------------------------------

El 58è RallyRACC puntuarà per al ‘Supercampeonato de España de Rallyes’

19, 20 i 21 d'octubre de 2023 a Salou i la Costa Daurada

Barcelona, 7 de febrer de 2023 – El 58è RallyRACC Catalunya–COSTA DAURADA està inclòs aquesta temporada en el ‘Supercampeonato de España de Rallyes’ (S-CER), del qual serà la 8a de les 9 proves puntuables. El RallyRACC continuarà tenint la seva base organitzativa a la Costa Daurada, amb Salou i PortAventura World com a epicentres de la prova.

A l'espera de poder definir el programa-horari, el 58è RallyRACC Catalunya–COSTA DAURADA tindrà lloc entre els dies 19 i 21 octubre i es disputarà íntegrament sobre superfície de terra. Encara que aquesta particularitat és una novetat en el context de les dues últimes edicions, és important recordar que entre els anys 2010 i 2019 el ral·li va tenir un itinerari mixt, amb trams cronometrats sobre terra i sobre asfalt. Les especials de terra d'aquelles edicions van ser molt apreciades per pilots i equips, la qual cosa serà de gran ajuda per al disseny del rutòmetre d'aquesta temporada.

Creat en 2019 per la RFEdA, el ‘Supercampeonato de España de Rallyes’ és el primer certamen mixt d'aquesta envergadura que es disputa al nostre país, reunint en el seu calendari competicions sobre totes dues superfícies. Pel seu caràcter prioritari participen en aquest campionat els principals pilots i equips del país. A més, el 58è RallyRACC també serà puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis i per al Volant RACC–Trofeu Mavisa, mentre que a nivell nacional puntuarà per a la Peugeot Rally Cup Ibérica, la Beca RTS Júnior i la nova Clio Trophy Spain Tierra.

Amb la seva puntuabilitat per als campionats d'Espanya i de Catalunya, el RallyRACC Catalunya–COSTA DAURADA fa possible una aspiració llargament esperada per pilots i equips, ja que l'última vegada que la cursa va ser vàlida per al certamen espanyol va ser l’any 2000 i per al català el 1998.

Principals fites del RallyRACC
El RallyRACC arriba enguany a la seva 58a edició després d'haver estat en 31 d'elles puntuable per al Campionat del Món de la FIA. L'alternança entre les diferents proves obliga al RallyRACC a descansar aquesta temporada a nivell internacional. Amb la d'enguany seran ja 18 les que hauran tingut la seva base a Salou (Costa Daurada) i PortAventura World.

1916 - Neix la ‘Volta automobilística a Catalunya’
1957 - Es crea el Rallye Catalunya-Volta a Catalunya (Campionat d'Espanya)
1973 - S'organitza el Rallye Catalunya-Rallye de les Caves (Campionat d'Espanya)
1980 - El Rallye Catalunya passa a formar part del Campionat d'Europa
1988 - Els ral·lis Catalunya i Costa Brava es fusionen en el Campionat Europa
1991 - 1a edició del Rallye Catalunya-Costa Brava puntuable per al Mundial
2005 - Neix el RallyRACC Catalunya-COSTA DAURADA (Salou i PortAventura)
2014 - El RallyRACC Catalunya celebra el seu 50è aniversari
2021 - 30 anys del RallyRACC en el Campionat del Món FIA de Ral·lis
2023 - El RallyRACC torna als Campionats d'Espanya i de Catalunya

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es