9 y 10 de junio con base logística en Fira Reus 

Rally Costa Daurada Legend Reus 2023: Campeonato de España y de Catalunya de Históricos 



• Puntuable para los Campeonatos de España y de Catalunya de Históricos
• 9 y 10 de junio con base logística en Fira Reus


Reus (Tarragona), 1 de marzo de 2023 – El Rally Costa Daurada Legend Reus 2023, octava edición del proyecto deportivo para automóviles clásicos puesto en marcha en 2015 por Escudería Baix Camp, ha recibido esta temporada un importante espaldarazo al convertirse en una de las pruebas más importantes a nivel español, en su camino por convertirse en una de las grandes citas internacionales de la especialidad.

El rally ha sido designado esta temporada como puntuable para el Campeonato de España de Rallyes de Vehículos Históricos, además de seguir formando parte del campeonato catalán de dicha modalidad, tanto en Velocidad como en Regularidad y Regularidad Sport. La prueba también admitirá la participación de vehículos Legend de exhibición.

Algunos de los míticos tramos tarraconenses que utiliza la prueba del Campeonato del Mundo que organiza el RACC son también el escenario en el que se dirime esta competición deportiva propia de la Escudería Baix Camp. La prueba de Reus se disputará los días 9 y 10 de junio, adelantando así su celebración casi 5 meses, y será la 4ª de las 7 pruebas puntuables para el Campeonato de España de Vehículos Históricos, en sus categorías de velocidad Pre81, Pre90 y pre2000, así como de regularidad para automóviles Pre90. En cuanto al Campeonato de Catalunya, el Rally Costa Daurada Legend Reus será la 5ª de las 6 que forman parte de esta modalidad, reservada a vehículos homologados con anterioridad a 1993.

La estructura de la prueba se dará a conocer oportunamente pero su base seguirá situada en el Tecnoparc de Fira Reus, enclave donde se ubicarán las asistencias y los reagrupamientos, mientras que el podio de salida y llegada diarios, así como el parque cerrado, estarán ubicados en la Plaça de la Llibertat reusense. En la etapa inicial, viernes día 9, los 4 tramos previstos se celebrarán durante la tarde-noche, mientras que la jornada del sábado día 10, íntegramente con luz diurna, constará de otras 6 especiales.

En total el rally estará formado por 5 cronometradas distintas, a recorrer dos veces, con un total de 120 km cronometrados distribuidos en 10 tramos especiales, uno de ellos el denominado este año ‘TC Plus’, que otorgará puntos suplementarios a los autores de los tres mejores tiempos. Los tramos estarán ubicados en las comarcas del Priorat y Baix Camp.

Además del soporte de la ciudad de Reus, la prueba cuenta con la colaboración de la Diputació de Tarragona y Grup Oliva Motor (concesionario BMW – Mini). Los vencedores del Rally Costa Daurada Legend Reus de 2022 fueron Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC) en Velocidad; Antoni Verdaguer – María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo) en Regularidad; y Aitor Llanos – Asier Llanos (Peugeot 205 Rallye) en Regularidad Sport.

Sobre Escudería Baix Camp
La historia de la Escudería Baix Camp comienza en 1981 cuando un grupo de entusiastas del automovilismo creó un club en Reus con el objetivo de organizar carreras automovilísticas y apoyar a los pilotos. La primera organización de la entidad fue la I Subida a Mont-ral, en 1982. En diciembre de ese mismo año organizó su primer rally, el Baix Camp para clásicos deportivos.

Gracias al esfuerzo de muchas personas, Escudería Baix Camp se ha convertido en los años en un referente del automovilismo deportivo del sur de Catalunya, potenciando la organización de carreras, la formación de oficiales y el soporte y asistencia a los equipos del club. Desde 2015 organiza el Rally Costa Daurada Legend, prueba que a partir de 2018 tiene basado su núcleo en Reus, donde permanece en la actualidad.

Para más información: www.rallycostadaurada.org
Contacto de prensa: info@rallycostadaurada.com

--------------------------

Rally Costa Daurada Legend Reus 2023

• Puntuable per als Campionats d'Espanya i de Catalunya d'Històrics
• 9 i 10 de juny amb base logística a Fira Reus

Reus (Tarragona), 1 de març de 2023 – El Rally Costa Daurada Legend Reus 2023, vuitena edició del projecte esportiu per a automòbils clàssics posat en marxa en 2015 per Escuderia Baix Camp, ha rebut aquesta temporada un important recolzament en convertir-se en una de les proves més importants a nivell espanyol, en el seu camí per convertir-se en una de les grans cites internacionals de l'especialitat.

El rally ha estat designat aquesta temporada com a puntuable per al Campionat d'Espanya de Ral·lis de Vehicles Històrics, a més de continuar formant part del campionat català d'aquesta modalitat, tant en Velocitat com en Regularitat i Regularitat Sport. La prova també admetrà la participació de vehicles Legend d'exhibició.

Alguns dels mítics trams tarragonins pels que passa la prova del Campionat del Món que organitza el RACC són també l'escenari en el qual es dirimeix aquesta competició esportiva pròpia de l'Escuderia Baix Camp. La prova de Reus es disputarà els dies 9 i 10 de juny, avançant així la seva celebració gairebé 5 mesos, i serà la 4a de les 7 proves puntuables per al Campionat d'Espanya de Vehicles Històrics, en les seves categories de velocitat Pre81, Pre90 i pre2000, així com de regularitat per a automòbils Pre90. Quant al Campionat de Catalunya, el Rally Costa Daurada Legend Reus serà la 5a de les 6 que formen part d'aquesta modalitat, reservada a vehicles homologats amb anterioritat a 1993.

L'estructura de la prova es donarà a conèixer oportunament però la seva base seguirà situada en el Tecnoparc de Fira Reus, enclavament on se situaran les assistències i els reagrupaments, mentre que el podi de sortida i arribada diaris, així com el parc tancat, estaran situats en la Plaça de la Llibertat de Reus. En la primera etapa, divendres dia 9, els 4 trams previstos se celebraran durant la tarda-nit, mentre que la jornada del dissabte dia 10, íntegrament amb llum diürna, constarà de 6 especials més.

En total el ral·li estarà format per 5 cronometrades diferents, a recórrer dues vegades, amb un total de 120 km cronometrats distribuïts en 10 trams especials, un d'ells el que s’anomena enguany ‘TC Plus’, que atorgarà punts suplementaris als autors dels tres millors temps. Els trams estaran situats a les comarques del Priorat i Baix Camp.

A més del suport de la ciutat de Reus, la prova compta amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona i Grup Oliva Motor (concessionari BMW – Mini). Els vencedors del Rally Costa Daurada Legend Reus de 2022 van ser Joan Riberas – Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC) en Velocitat; Antoni Verdaguer – María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo) en Regularitat; i Aitor Llanos – Asier Llanos (Peugeot 205 Rallye) en Regularitat Sport.

Sobre Escuderia Baix Camp
La història de l'Escuderia Baix Camp comença en 1981 quan un grup d'entusiastes de l'automobilisme va crear un club a Reus amb l'objectiu d'organitzar curses automobilístiques i fer costat als pilots. La primera organització de l'entitat va ser la I Pujada a Mont-ral, en 1982. Al desembre d'aquell mateix any va organitzar el seu primer ral·li, el Baix Camp per a clàssics esportius.

Gràcies a l'esforç de moltes persones, Escuderia Baix Camp s'ha convertit en els anys en un referent de l'automobilisme esportiu del sud de Catalunya, potenciant l'organització de curses, la formació d'oficials i el suport i assistència als equips del club. Des de 2015 organitza el Rally Costa Daurada Legend, prova que a partir de 2018 té basat el seu nucli a Reus, on roman en l'actualitat.

Para a més informació: www.rallycostadaurada.org
Contacte de premsa: ​info@rallycostadaurada.com

Mailchimp

Raimon d'Abadal, 29 • 08500 Vic | 938 852 256 | jas@jas.es