DOSSIER DEL 19è AUTO RETRO BARCELONA

 

FITXA TÈCNICA

•ORGANITZACIÓ: Promobil Group
C/ Loreto, 13-15 A Entr.1ª
Tel: (34) 93.410.59.51 - Fax: (34) 93.321.21.34
e-mail: autoretro@menta.net
•PRESIDENT: Fermín Sulé
•DIRECTOR: Javier Tulla
•PREMSA: JAS Info Service – Iolanda Serrabassa (Cap de Premsa)
Tel. 93 885 22 56 – E-mail: iolanda@jas.es
•DATES: Del 4 al 8 de desembre 2002
•RECINTE FIRAL: Montjuïc-1
•UBICACIÓ: Palau núm 7, Nivells 1 i 2 (Plaça Marquès de Foronda)
•HORARI: Tots els dies: de 10:00 h. a 20:00 h.
•PREU ENTRADES: Adults ................................ 10 euros
Nens fins a 7 anys (acompanyats).................... Gratuïta
Nens de 8 a 14 anys (acompanyats).................. 5 euros
•VENDA ENTRADES: Guixetes Auto Retro (horari Saló)
•VENDA ANTICIPADA: A ServiCaixa (només fins al 30 de novembre)
Adults............................................................ 9 euros
•COMUNICACIONS: Recinte de Fira de Barcelona situat al costat de Plaça Espanya
Metro: L1 (Vermella) i L3 (Verda)
Autobusos: 9, 13, 27, 30, 50, 55, 56, 57, 91, 105, 109
Aerobús Aeroport / FFCC (Ferrocarrils Catalans)
Tren: Estació Barcelona-Sants a 1 km. (bus i metro)

SOL.LICITUD D’ACREDITACIONS DE PREMSA:
• Fins al 3 de desembre: Fax 93 885 64 98
• A partir del 4 de desembre: Sala de Premsa d’Auto Retro
* Les acreditacions acceptades s’entregaran a Auto Retro, a partir de les10 hores del dimecres, 4 de desembre, prèvia presentació del carnet de premsa.

Applus + a l’estand B-36-37 presenta
'BARCELONA GAUDÍ', UNA EXPOSICIÓ DEDICADA AL GENIAL ARQUITECTE I A LA CREATIVITAT

Applus + presenta a Auto Retro Barcelona i en homenatge a Antoni Gaudí una selecció d’espectaculars vehicles que destaquen per la seva creativitat, coincidint aquesta dinovena edició del Saló amb la celebració del 2002 com a Any Gaudí.

Applus + com a entitat certificadora té un destacat interès en el món de l’automoció, certificant entre d’altres, vehicles de col.lecció. Applus + és l’evolució del grup Agbar Automotive dins el negoci de la certificació en diversos sectors.

Els visitants podran contemplar, en aquesta mostra dedicada al genial arquitecte, els següents models:

• Hispano Suiza model H6B de 1928 Sedan conservat en estat original, que és un dels pocs Hispanos Suiza carrossat per Maurice Proux, el carrosser francès que va vèncer en tots els concursos d’elegància (1928 va ser sens dubte l’any de Maurice Proux). El cotxe estarà present gràcies a Bruno Vendiesse de França.

• Bentley Mark V convertible 3 posicions de 1939, carrossat per Saoutchik de París. El Mark V és el més rar dels models de Bentley. Només existeixen set exemplars i aquest és l’únic d’ells convertible. Aquest cotxe es va fabricar per al Saló de l’Automòbil de París de 1939 i va ser adquirit per la Princesa Kemal al Dine, de la família Reial Egípcia. El vehicle estarà exposat gràcies a Charles Howard d’Anglaterra.

• Rolls-Royce Phantom II Type Continental de 1933, 3 posicions convertible, carrossat per Gurney Nutting. Una altra recreació per a la vista, gentilesa de Charles Howard d’Anglaterra.

• Chevrolet Corvette de 1963, model coupé, dissenyat per Bill L. Mitchell i Larry Shinoda, dotat d’una revolucionària mecànica corresponent a Zora Arkus-Duntov. Aquesta unitat estarà exposada gràcies a la gentilesa d’American Classics.

• El Dissenyador Carrosser Giorgio Giorda d’origen argentí ens presentarà un novedós sistema tècnic de disseny de carrosseria en barnilla d’acer per a la construcció del seu motlle.

•De l’Institut Gaudí s’exposarà el famós Drac del Park Güell.

RELACIÓ DE PRODUCTES I EXPOSITORS A DESTACAR

CLUB ALFA ROMEO DE CATALUNYA
(Estand A-4)

El Club Alfa Romeo de Catalunya presentarà l’Alfa Romeo 8C 2300, en concret el model conegut com “Monza”, alias que va guanyar-se a l’aconseguir el doblet en el GP d’Itàlia de 1931. Aquest vehicle va sumar diferents triomfs internacionals, entre els quals destaca a Espanya la victòria del suís-xilè Juan Zanelli en el Gran Premi que va tenir lloc a l’aleshores acabat d’inaugurar Circuit de Montjuïc –el IV Gran Premi Penya Rhin i Iª Copa de Barcelona– que es va disputar el 25 de juny de 1933. En aquella mateixa cursa la segona plaça se la va adjudicar Vasco Sameiro, també al volant d’un Alfa Romeo 8 C 2300.

Alfa Romeo 8C 2300 “Monza”

•Motor: 8 cilindres en línia
•Any: 1931
•Categoria: Sport
•Diàmetre interior i carrera: 65 x 88 mm
•Cilindrada: 2.336 cc
•Potència: 178 CV
•Velocitat màxima: 210 km/h
Cedit pel ‘Museo Automóvil Magna Marbella’

MUSEU NACIONAL DE L’AUTOMÒBIL DEL PRINCIPAT D’ANDORRA (Estand B-38-39)

L’Àrea de Museus i Monuments del Patrimoni Cultural d’Andorra, òrgan gestor del ‘Museu Nacional de l’Automòbil d’Andorra’, oferirà als visitants d’Auto Retro Barcelona una col.lecció de sis automòbils històrics de competició, tots ells amb un brillant palmarès.

Sizaire et Naudin model 09F

•Any: 1906
•Motor: monocilíndric
•Velocitat màxima : 110 km/h
•Potència: 95 CV a 2.100 rpm
•Palmarès :
-1er en el Circuit Rambouillet i en el Circuit Gaillon l’any 1906
-2n en La Targa Florio (1907 i 1908)
Rècord en la seva categoria a Brooklands, a 106
km/h de promig durant 100 milles

Bugatti model Brescia M22 course

•Any: 1922
•Motor: 4 cilindres de 1.496 cc
•Velocitat màxima: 140 km/h
•Potència: 30 CV a 3.350 rpm
•Palmarès:
-Guanyador de Le Mans (1920),
-4 victòries en el Gran Premi de Brescia
-Guanyador del Gran Premi Penya Rhin, Gran Premi de San Sebastià, entre altres títols

Soriano Pedroso model curses/monoplaça

•Any: 1923
•Motor: Ruby tipus 4 cilindres de 1.100 cc
•Potència: 20 CV a 3.500 rpm
•Velocitat màxima: 110 km/h
•Palmarès:
-Vehicle construit per a participar a Indianàpolis (únic vehicle existent d’aquestes característiques)

Bugatti modelo 37 A

•Any: 1927
•Motor: 4 cilindres de 1.500 cc
•Velocitat màxima: 150 km/h
•Palmarès:
-Guanyador en diverses proves a França i en d’altres països estrangers en els anys 20 i 30

D.B. monomil model RACER Fòrmula Júnior

•Any: 1952
•Motor: Panhard de 850 cc
•Potència: 58 CV a 6.200 rpm
•Palmarès:
-1er de la seva categoria a Le Mans els anys 1955, 56, 59, 60 i 61
-Guanyador de la Tourist Trophy de l’any 1954

Lancia model Stratos Stradale

•Any: 1974
•Motor: Ferrari Dino de 6 cilindres en V
•Cilindrada: 2.418 cc
•Potència: 270 CV a 7.800 rpm
•Palmarès:
-Guanyador del Ral.li de Monte-Carlo (1975,76,77), Ral.li Tour de Corse (1974, 75, 77, 79, 81), Ral.li Sanremo (1975, 76, 78, 79), Ral.li de Suècia (1975), Ral.li de Portugal (1976) i Tour de França (1973, 75, 77, 79, 80).

GENERALITAT DE CATALUNYA
(Estand A-5-6)

El ‘Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme de la Generalitat de Catalunya’, en col.laboració amb ‘Applus +’ i ‘El Museu dels Pirineus’ presentarà una sel.lecció d’espectaculars tractors antics i vehicles de transport agrícoles.

•Camió Internacional, de 1914, es va fabricar juntament amb el tractor model Titan i Junior
•Tractor Fiat 700, de 1927, amb el qual els agricultors tenien garantitzada l’assistència completa.
•Tractor Renault HO, de 1920, primer tractor Renault amb rodes
•Tractor Leroy Modelo 5-10, de 1919, construït sobre xassís “Aultman Taylor”
•Tractor de vapor, de 1907, que funcionava amb llenya i carbó

RUCKER I ELISAVA ESCOLA DE DISSENY INDUSTRIAL (Estand A-7-8)

Per primera vegada al nos-tre país, una Escola de Disseny serà present a Auto Retro. Al seu estand es mostraran maquetes a escala 1:4 de Pegaso Z-102, Citroën DS y Audi/Gaudí. També tindrà lloc un restyling d’un Ford Model T, primer vehicle fabricat en sèrie del món i del qual se’n van fabricar més de 15.000.000 d’unitats entre 1907 i 1927. Els visitants podran observar ‘in situ’ el treball que aniran realitzant els alumnes del màster.

AJUNTAMENT DE BARCELONA (Estand A-3)

L’Ajuntament de Barcelona promocionarà els Jocs de Policies i Bombers que se celebraran del 27 de juliol al 3 d’agost de 2003. Al seu estand estaran exposats, entre d’altres, vehicles de bombers antics i les famoses motocicletes Sanglas.

JAGUAR CLUB BARCELONA
(Estand B-10)

El Jaguar Club de Barcelona ens obsequiarà amb un Jaguar XJ13 de 1963/1967. El cotxe que mai va existir, ja que va ser desenvolupat en secret per Jaguar entre 1963 i 1967, i dissenyat per l’aerodinamicista Malcon Sayer (autor, entre d’altres, del D-Type, tres vegades guanyador a Le Mans). El Jaguar XJ13 és un dels més extraordinaris vehicles nascuts de la casa de Coventry.

MENDIETA SPORTS CAR
(Estand C 27-28)

Per fi arriba el Tuning als cotxes clàssics. Mendieta Sports Car presentarà un Jaguar XK 140 de 1954 fet Tuning.

VESPA CLUB SABADELL (Estand A11-12)

El club presentarà a Auto Retro Barcelona una col.lecció històrica d’aquesta famosa marca.

45è RAL.LI BARCELONA-SITGES (Estand B-2)

La pròxima edició d’aquest magnífic ral.li per a vehicles antics, que es caracteritza per la participació de vehicles fabricats fins a 1924, tindrà lloc els dies 8, 9 i 10 de març de 2003. Un any més, la caravana de cotxes, amb els conductors i els passatgers vestits d’època, recorrerà l’antiga carretera Barcelona-Sitges, passant per les impressionants Costes del Garraf. El ‘Ral.li Internacional de Cotxes d’Època-Barcelona Sitges Gran Premi Audi’, que complirà aquest any la 45ª edició, és el segon d’Europa en antiguitat després del Londres-Brighton.

Tots aquells interessats en participar en la pròxima edició, podran formalitzar ja la seva preinscripció al mateix estand.

XII RALLYE PROTAGONISTAS
(Estand B-1)

La dotzena edició d’aquest ral.li, creat i organitzat pel periodista Luis del Olmo, autèntic geni de la ràdio i gran afeccionat als vehicles històrics, es desenvoluparà per la Via del Or. El ral.li, que El tindrà lloc durant la primera setmana del mes de juny de 2003, començarà a les Médulas de Ponferrada i finalitzarà a la ciutat de Tarragona. La caravana d’espectaculars automòbils fabricats abans de 1935, estarà formada per 30 vehicles de gran categoria i amb representació de models de diverses marques.

El XII Rallye Protagonistas, considerat un dels més prestigiosos d’Europa, estarà representat a Auto Retro Barcelona amb un impressionant Horsch de 1934 model 830 descapotable que pertany a la Col.lecció Magriñá del futur Museu de Roda de Barà. A l’estand es podran fer preinscripcions al ral.li.

CALENDARI D’ACTES

•Presentació del Club Hispano Suiza i
del II Ral.li Hispano Suiza Barcelona-París
4 de desembre, a les 12 hores
Sala de Conferències, 1er pis del Palau núm. 7

•Reunió del Club Amics del 600 de BCN
6 de desembre, a les 19 hores
Sala de Conferències, 1er pis del Palau núm 7

•Reunió de la FEVA
7 de desembre, de 11 a 14 h i de 16 a 19 h
Sala de Conferències, 1er pis del Palau núm 7

ACTIVITATS PARAL.LELES (confirmades a 21.11.01)

•Divendres, 6 de desembre, a les 11.00 hores
Concentració del Käfer Grup Barcelona. Més de 50 vehicles d’aquest club es concentraran davant les portes d’Auto Retro Barcelona i començaran un ral.li amb sortida des del mateix Saló, en concret, des de la Plaça Marquès de Foronda

•Dissabte, 7 de desembre, a les 11.00 hores
Concentració del Club Lancista Spagnolo

•Diumenge, 8 de desembre, a les 10.00 hores
Concentració de Motos Sanglas organitzada pel Club Sanglas

•Durant els cincs dies de duració del certamen, del 4 al 8 de desembre, Auto Retro Barcelona espera la visita de més de 250 automòbils clàssics, pertanyents als socis dels clubs expositors. Sens dubte, un autèntic espectacle poder observar una gran varietat i qualitat de cotxes clàssics junts.

ALTRES ACTIVITATS


Unitat mòbil de la Iteuve
Durant els cincs dies d’Auto Retro, una estació mòbil d’Iteuve estarà ubicada a la Plaça Marquès de Foronda, nivell 2, i oferirà la revisió gratuïta a tots els vehicles antics i clàssics de membres dels clubs expositors d’Auto Retro Barcelona. Una oportunitat més per als visitants de poder contemplar una gran diversitat de vehicles històrics.

Unitat Mòbil d’Auto Level Classic

Una de les novetats més destacades d’aquesta edició: la presentació en primícia mundial del nou Certificat de Qualitat Autolevel Classic, expedit pel grup Auto-Level. Aquest certificat inclou la verificació de tots els punts clau del vehicle, la qual cosa suposa un avantatge tant per al comprador com per al venedor. En definitiva, una novetat que millorarà notablement el procés de compra i venda de vehicles clàssics.

PRESENTACIONS LITERÀRIES

• EDICIONS BENZINA presentarà el llibre “Pegaso Z-102, los purasangre de Barcelona”, escrit per J. Manuel Baró i Fierro. El composen 240 pàgines dedicades a la història dels turismes Pegaso sport i competició (els famosos ‘Pegasines’), dissenyats per Wilfredo P. Ricart. El llibre és una edició limitada i té un preu de 60 euros.

CLUBS PRESENTS A AUTO RETRO

AMERICAN CAR CLUB DE CATALUNYA
ANDRÉ CITROËN CLUB
ANTIC CAR CLUB DE CATALUNYA
CLÀSSIC MOTOR CLUB DEL BAGES
CLUB ALFA ROMEO DE CATALUNYA
CLUB AMICS DEL 600 DE BARCELONA
CLUB FACEL VEGA
CLUB MERCEDES BENZ DE ESPAÑA
CLUB MG DE CATALUNYA
CLUB MINI COOPER
CLUB VESPA SABADELL
JAGUAR CLUB BARCELONA
REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA
CLUB SANGLASMUSEUS
MUSEU NACIONAL DE L’AUTOMÒBIL DEL PRINCIPAT D’ANDORRA
MUSEU DE L’AUTOMÒBIL DE BARCELONA
COL.LECCIÓ D’AUTOMÒBILS SALVADOR CLARET
FUTUR MUSEU DELS PIRINEUS
FUTUR MUSEU DE RODA DE BARÀ RAMON MAGRIÑÀARTISTES PINTORS
JUAN CARLOS FERRIGNO
ANNA PLANAS
MARC TORRESSECTORS
Compra-venda i exposició d’automòbils i motocicletes antigues, tot tipus d’accessoris i recanvis, maquetes, joguines, literatura i galeria d’art, articles i serveis varis, automobilia i tot allò relacionat amb el món del col.leccionisme.