INICIO   ARCHIVO   CONTACTO
31-12-2007
JAS Info Service desea a todos lo mejor en 2008
29-12-2007
BPA Dakar 2008: Andorra es bolca amb el Dakar
28-12-2007
Dakar: Presortida andorrana del Dakar 2008
28-12-2007
Joan Olivé también escoge GAS GAS
23-12-2007
Las G.Series Grandvalira 2008 celebran con éxito su ensayo general de temporada
23-12-2007
Andros: Una rápida Aurèlia Martí (BMW-Contex) gana una final en Alpe d´Huez
18-12-2007
BPA Dakar 2008: Un equip creat per a promocionar Andorra i el seu esport
17-12-2007
Dakar: Quinto Dakar para el equipo PROmotor-Les Comes
17-12-2007
Andros: Aurèlia Martí (BMW) sigue evolucionando en el Trofeo Andros
16-12-2007
Espectáculo de alta intensidad en el Grandvalira Circuit

World Rallying 2007-2007
Cómo adquirir el
World Rallying 32?
 
Escoger opción Escoger evento Fecha inicio Fecha fin Fotos
 
  AURÈLIA MARTÍ-ANDROS  
Tercera cita del Trofeo Andros. La andorrana es 17ª de la provisional absoluta
 
Una rápida Aurèlia Martí (BMW-Contex) gana una final en Alpe d’Huez
 
La piloto andorrana Aurèlia Martí (BMW Serie 1-Contex) ha ganado una final en la tercera carrera del Trofeo Andros 2007/2008, que se ha disputado este fin de semana en la estación francesa de Alpe d’Huez. De todos modos, las nefastas condiciones de la pista en la segunda jornada hicieron mella en el resultado global de la piloto del equipo SAINTéLOC, que no pudo repetir resultado. La piloto de Contex finaliza 2007 siendo una de las revelaciones de la temporada sobre hielo, a la espera que la vuelta a la actividad del Trofeo Andros, tras la pausa navideña, signifique su regreso al primer plano.
 
En la primera jornada, Aurèlia se presionaba en exceso, lo que le llevaba a marcar tiempos por encima de sus posibilidades, hasta el punto que la 21ª posición en la que finalizaba tras las dos mangas clasificatorias le relegó a una de las finales Elite, cuando normalmente es una habitual de las finales Elite Sup en las que siempre había salido en lo que se llevaba de temporada. En esta final, Aurèlia salía como un obús y ganaba con tanta superioridad (cerca de 45 segundos sobre el segundo clasificado) y seguridad en sí misma que marcaba uno de los mejores tiempo de vuelta de la noche, lo que demostraba que el nivel de la andorrana no tan sólo es excelente, sino que conduciendo con serenidad está capacitada para luchar con los mejores. Su mejor tiempo de vuelta fue de 59”2, cuando en las clasificatorias nunca había bajado de 1’01”9.
 
Aurèlia Martí comenta los avatares de la carrera: “El primer día me encontraba muy a gusto con el coche. SAINTéLOC había dejado un BMW muy bien reglado, pero cometí algunos pequeños errores que estropearon mi actuación durante las clasificatorias, que es donde se juega buena parte de la carrera. No se, atacaba mucho, frenaba demasiado tarde y eso lo pagaba con décimas en cada curva que al final fueron segundos enteros que me retrasaron. Recapacité de cara a la segunda jornada y, con la ayuda de mi padre, me mentalicé para conseguir una conducción más suelta, frenando antes para poder trazar bien las curvas y salir de ellas más rápida, ¡justo lo que había hecho en mi final!”.

 

En la segunda jornada las condiciones de la pista, completamente degradada por la evolución de los coches, jugaron en contra de todos los pilotos. Grandes surcos obligaron a cancelar las finales pero no así las mangas clasificatorias previas, en la que Aurèlia Martí alcanzaba un más que meritorio 9º puesto absoluto en la primera, aunque tenía que retirarse de la segunda al desllantar una rueda en uno de los profundos agujeros de la pista, terminando 13ª en el cúmulo de tiempos de ambas mangas y en idéntica posición en la general scratch del día.

“Ha sido una lástima que por culpa de la pista no haya podido bordar mi actuación, aunque lo más importante es que he tomado buena nota de cómo mejorar”, valoraba una Aurèlia Martí sabedora que con serenidad y concentración puede hacer grandes cosas en las cuatro carreras que aún restan para acabar el Andros. Tras esta tercera carrera doble de la temporada, el Trofeo Andros toma un respiro navideño ya que las carreras no se reanudarán hasta los días 11 y 12 de enero en Lans-en-Vercors.

Información de prensa: JAS • Tel +34 93 885 22 56 • www.jas.es

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tercera cita del Trofeu Andros. L’andorrana és 17a de la provisional absoluta
 
Una ràpida Aurèlia Martí (BMW-Contex) guanya una final a l’Alpe d’Huez
 
La pilot andorrana Aurèlia Martí (BMW Sèrie 1-Contex) ha guanyat una final en la tercera cursa del Trofeu Andros 2007/2008, que s’ha disputat aquest cap de setmana a l’estació francesa d’Alpe d’Huez. De totes maneres, les nefastes condicions de la pista en la segona jornada van fer efecte en el resultat global de la pilot de l’equip SAINTéLOC, que no va poder repetir resultat. La pilot de Contex finalitza 2007 sent una de les revelacions de la temporada sobre gel, a l’espera que la tornada a l’activitat del Trofeu Andros, després de la pausa nadalenca, signifiqui el seu retorn al primer pla.
 
En la primera jornada, Aurèlia es pressionava en excés, el que li portava a marcar temps per damunt de les seves possibilitats, fins al punt que la 21a posició en la qual finalitzava després de les dues mànegues classificatòries la van relegar a una de les finals Elite, quan normalment és una habitual de les finals Elite Sup en les que sempre havia sortit en el que es portava de temporada. En aquesta final, Aurèlia sortia com un obús i guanyava amb tanta superioritat (prop de 45 segons sobre el segon classificat) i seguretat en si mateixa que marcava un dels millors temps per volta de la nit, el que demostrava que el nivell de l’andorrana no tan sols és excel·lent, sinó que conduint amb serenitat està capacitada per lluitar amb els millors. El seu millor temps de volta va ser de 59”2, quan en les classificatòries mai havia baixat d’1’01”9.
 
Aurèlia Martí comenta els avatars de la competició: “El primer dia em trobava molt a gust amb el cotxe. SAINTéLOC havia deixat un BMW molt ben ajustat, però vaig cometre alguns petits errors que van espatllar la meva actuació durant les classificatòries, que és on es juga bona part de la cursa. Crec que atacava molt, frenava massa tard i això ho pagava amb dècimes en cada corba que al final van ser segons sencers que em van endarrerir. Vaig recapacitar amb vista a la segona jornada i, amb l’ajuda del meu pare, em vaig mentalitzar per aconseguir una conducció més natural, frenant abans per poder traçar bé les corbes i sortir d’elles més ràpida, just el que havia fet en la meva final!”.
 
En la segona jornada les condicions de la pista, completament degradada per l’evolució dels cotxes, van jugar en contra de tots els pilots. Grans solcs van obligar a cancel·lar les finals però no així les mànegues classificatòries prèvies, en les que Aurèlia Martí aconseguia un més que meritori 9è lloc absolut a la primera, encara que havia de retirar-se en la segona al desllantar una roda en un dels profunds forats de la pista, acabant 13a en el cúmul de temps de les dues mànegues i en idèntica posició en la general scratx del dia.
 
“Ha estat una llàstima que per culpa de la pista no hagi pogut brodar la meva actuació, encara que el fet més important és que he pres bona nota de com millorar”, valorava una Aurèlia Martí coneixedora que amb serenitat i concentració pot fer grans coses en les quatre curses que encara resten per acabar l’Andros. Després d’aquesta tercera cursa doble de la temporada, el Trofeu Andros pren un respir nadalenc ja que les competicions no es reprendran fins als dies 11 i 12 de gener a Lans-en-Vercors.
 
Informació de premsa: JAS • Tel +34 93 885 22 56 • www.jas.es