INICIO   ARCHIVO   CONTACTO
30-12-2014
Empresa: informe de tendencias Ford 2015
24-12-2014
Empresa: El nuevo Ford Mondeo y Ford Covesa conquistan el Circuit
23-12-2014
WRC. 2015: El WRC, a la vuelta de la esquina
23-12-2014
Producto: Los nuevos deportivos de Ford, ya a la venta
23-12-2014
Montaña: El Campeonato de España regresa al Principado de Andorra
22-12-2014
Empresa: Más de 6.000 jóvenes europeos participaron en 2014 en "Ford, Conduce Tu Vida"
21-12-2014
Hielo y Clásicos. Triunfo sorpresa de Trautmann-Fritz (Lancia) en el Andorra Winter Rally

Videos Jas Info Service
Reportaje del Andorra Winter Rally 2016
 
Escoger opción Escoger evento Fotos Síguenos
 
  AUTOMÒBIL CLUB ANDORRA  

Triunfo sorpresa de Trautmann-Fritz (Lancia)

 

-La victoria no se ha decidido hasta el último tramo de regularidad

-Éxito de una prueba innovadora que ha contado con máquinas y nombres de relieve

 

El equipo compuesto por Henri Trautmann y Joel Fritz, con un Lancia Beta HPE 2000, ha ganado contra todo pronóstico el ANDORRA WINTER RALLY. El equipo francés ha logrado el triunfo tras una actuación regular y meritoria que han bordado en el último tramo cronometrado, disputado en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa. El ANDORRA WINTER RALLY es una nueva prueba nacida en 2014 de la mano del Automòbil Club d’Andorra.

 

Con 62 coches en la salida y un difícil estado de los tramos, con hielo y nieve entremezclados tanto en el Coll d’Ordino como en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, el ANDORRA WINTER RALLY presentaba un excelente parque de salida, con magnificas máquinas, algunas de ellas con notable pedigrí, como era el caso del Lancia Delta Integrale exAlen del francés Patrick Canavese, el R5 Turbo Tour de Corse de Gabriel Reyes o el Peugeot 205 Turbo 16 de Fernando Garrido. La prueba contaba además con nombres importantes del automovilismo de las grandes épocas, como Carles Santacreu, Gerard de la Casa, Antonio Rius o el citado Patrick Canavese, por nombrar algunos de los más destacados.

 

Las lluvias y temperaturas benignas de principios de semana fundieron buena parte de la nieve que días antes había configurado una preciosa especial en el Coll d’Ordino, en la que en todo caso el hielo y una ligera capa blanca ocupaba numerosas partes del trazado, ofreciendo una dificultad de conducción más que notable. Tanto en la carretera como en el circuito los equilibrios fueron necesarios en un continuo derrapaje sobre un piso muy deslizante.

 

El primer tramo, en la pista del Coll d’Envalira, Jordi y Roger Torres (BMW 325ix) lograban contra pronóstico la mejor puntuación, pero en las dos pasadas por Ordino unos muy eficaces Xavier y Marc Piña (Lancia Delta), que ya habían sido segundos en el circuito, lograban encaramarse a la primera posición, aunque para su desgracia este equipo debía renunciar en la neutralización de El Tarter por problemas de alternador. Este abandono era aprovechado por Marcial Rodríguez-Eduardo Ansotegui (VW Golf) que, gracias a una gran regularidad, se colocaban líderes en dura lucha con José Manuel López-Josué Sánchez (VW Golf).

 

A dos tramos para el final, menos de 6 puntos separaban ambos equipos. En el camino se habían acabado las esperanzas de conseguir un buen resultado para dúos importantes, como los Vilatarsana (R5) y Miró-Alsina (Porsche), en ambos casos por incidentes en el Circuit d’Andorra, aunque posteriormente lograrían registros muy buenos. Vilatarsana ganaba la última pasada por Canillo pero la lucha por el triunfo seguía estando entre Rodríguez y López.

 

En la última especial, en el deslizante hielo del Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, emergía la gran sorpresa, los franceses Trautmann-Fritz (Lancia), que con el segundo puesto en la misma se imponían a López-Sánchez y a Abillà-Abillà, al tiempo que Rodríguez-Ansótegui sufrían un retraso considerable. Destacable el mejor tiempo del Citroën Dyane 6 de Carreras-Soler, que finalizaban la prueba en un excelente quinto lugar.

 

Innovación: Cambios de media a voluntad

La innovación continua que el Automòbil Club d’Andorra está aplicando a sus pruebas de regularidad para clásicos ha alcanzado en este ANDORRA WINTER RALLY un nuevo hito: los cambios de media en plena competición a voluntad de los equipos. Esa ha sido una facilidad muy apreciada por los participantes, que simplemente comunicándolo al comisario de salida de un tramo podían automáticamente ensayar un nuevo ritmo de marcha, según sus deseos.

 

Tras esta prueba, que promete ser ya una cita fija de cara al futuro, finaliza la temporada 2014 del Automòbil Club d’Andorra. La próxima cita con la competición será el 10 de enero con motivo de la primera prueba puntuable para las GSeries BPA 2015.

 

Clasificación final del ANDORRA WINTER RALLY 2014

1- Henri Trautmann-Joel Fritz (Lancia Beta HPE 2000), 57,5 puntos

2-José Manuel López-Josue Sánchez (Volkswagen Golf GTI), 69,8 puntos

3-Víctor Abillà-Víctor Abillà (Opel Kadett GT/E), 74,2 puntos

4-José María Álvarez-Alberto García (Volkswagen Golf GTI), 89,5 puntos

5-Josep Maria Carreras-Estel Soler (Citroën Dyane 6), 91,1 puntos

6-Marcial Rodríguez-Eduardo Ansotegui (Volkswagen Golf GTI), 95,8 puntos

7-Tere Armadans-Anna Vives (Autobianchi A-112 Abarth), 117,9 puntos

8-Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé), 132,4 puntos

9-Albert Parrilla-José María Colomina (BMW 2002), 156,7 puntos

10-Daniel Thoreau-Marta Camprubí (Volkswagen Golf GTI), 195,8 puntos

Etc. hasta 52 clasificados

 

Clase 1: Albert Parrilla-José María Colomina (BMW 2002)

Clase 2: Henri Trautmann-Joel Fritz (Lancia Beta HPE 2000)

Clase 3: Oliver Neufert-Nathalie Mancier (Porsche 911 Carrera 3.2)

Clase 4: José Manuel López-Josue Sánchez (Volkswagen Golf GTI)

Clase 5: Carles Sanvicens-Carles Sasplugas (BMW 325ix)

 

--

 

Triomf sorpresa de Trautmann-Fritz (Lancia)

 

-La victòria no s'ha decidit fins a l'últim tram de regularitat

-Èxit d'una prova innovadora que ha comptat amb màquines i noms de relleu

 

L'equip format per Henri Trautmann i Joel Fritz, amb un Lancia Beta HPE 2000, ha guanyat contra tot pronòstic l'ANDORRA WINTER RALLY. L'equip francès ha aconseguit el triomf després d'una actuació regular i meritòria que han brodat en l'últim tram cronometrat, disputat en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa. L'ANDORRA WINTER RALLY és una nova prova nascuda aquest 2014 de la mà de l’Automòbil Club d’Andorra.

 

Amb 62 cotxes a la sortida i un difícil estat dels trams, amb gel i neu barrejats tant en el Coll d’Ordino com en el Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, l'ANDORRA WINTER RALLY presentava un excel·lent parc de sortida, amb magnífiques màquines, algunes d'elles amb notable pedigrí, com era el cas del Lancia Delta Integrale exAlen del francès Patrick Canavese, el R5 Turbo Tour de Corse de Gabriel Reyes o el Peugeot 205 Turbo 16 de Fernando Garrido. La prova explicava a més amb noms importants de l'automobilisme de les grans èpoques, com Carles Santacreu, Gerard de la Casa, Antonio Rius o el citat Patrick Canavese, per anomenar alguns dels més destacats.

 

Les pluges i temperatures benignes de principis de setmana van fondre bona part de la neu que dies abans havia configurat una preciosa especial en el Coll d’Ordino, en la qual en tot cas el gel i una lleugera capa blanca ocupava nombroses parts del traçat, i oferia una dificultat de conducció més que notable. Tant en la carretera com en el circuit els equilibris van ser necessaris en un continu derrapatge sobre un pis molt lliscant.

 

El primer tram, a la pista del Coll d’Envalira, Jordi i Roger Torres (BMW 325ix) aconseguien contra pronòstic la millor puntuació, però en les dues passades per Ordino uns molt eficaços Xavier i Marc Pinya (Lancia Delta), que ja havien estat segons en el circuit, aconseguien encimbellar-se a la primera posició, encara que per a la seva desgràcia aquest equip havia de renunciar en la neutralització d’El Tarter per problemes d'alternador. Aquest abandó era aprofitat per Marcial Rodríguez-Eduardo Ansotegui (VW Golf) que, gràcies a una gran regularitat, es col·locaven líders en dura lluita amb José Manuel López-Josué Sánchez (VW Golf).

 

A dos trams per al final, menys de 6 punts separaven tots dos equips. En el camí s'havien acabat les esperances d'aconseguir un bon resultat per a duets importants, com els Vilatarsana (R5) i Miró-Alsina (Porsche), en tots dos casos per incidents en el Circuit d’Andorra, encara que posteriorment aconseguirien registres molt bons. Vilatarsana guanyava l'última passada per Canillo però la lluita pel triomf seguia estant entre Rodríguez i López.

 

En l'última especial, en el lliscant gel del Circuit d’Andorra-Pas de la Casa, emergia la gran sorpresa, els francesos Trautmann-Fritz (Lancia), que amb el segon posat en la mateixa s'imposaven a López-Sánchez i a Abillà-Abillà, al mateix temps que Rodríguez-Ansótegui patien una demora considerable. Destacable el millor temps del Citroën Dyane 6 de Carreras-Soler, que finalitzaven la prova en un excel·lent cinquè lloc.

 

Innovació: Canvis de mitjana a voluntat

La innovació contínua que el Automòbil Club d’Andorra està aplicant a les seves proves de regularitat per a clàssics ha aconseguit en aquest ANDORRA WINTER RALLY una nova fita: els canvis de mitjana en plena competició a voluntat dels equips. Aquesta ha estat una facilitat molt apreciada pels participants, que simplement comunicant-ho al comissari de sortida d'un tram podien automàticament assajar un nou ritme de marxa, segons els seus desitjos.

 

Després d'aquesta prova, que promet ser ja una cita fixa de cara al futur, finalitza la temporada 2014 de l’Automòbil Club d’Andorra. La propera cita amb la competició serà el 10 de gener amb motiu de la primera prova puntuable per les GSeries BPA 2015.

 

Classificació final de l’ANDORRA WINTER RALLY 2014

1- Henri Trautmann-Joel Fritz (Lancia Beta HPE 2000), 57,5 punts

2-José Manuel López-Josue Sánchez (Volkswagen Golf GTI), 69,8 punts

3-Víctor Abillà-Víctor Abillà (Opel Kadett GT/E), 74,2 punts

4-José María Álvarez-Alberto García (Volkswagen Golf GTI), 89,5 punts

5-Josep Maria Carreras-Estel Soler (Citroën Dyane 6), 91,1 punts

6-Marcial Rodríguez-Eduardo Ansotegui (Volkswagen Golf GTI), 95,8 punts

7-Tere Armadans-Anna Vives (Autobianchi A-112 Abarth), 117,9 punts

8-Carles Fortuny-Carles Jiménez (Lancia Beta Coupé), 132,4 punts

9-Albert Parrilla-José María Colomina (BMW 2002), 156,7 punts

10-Daniel Thoreau-Marta Camprubí (Volkswagen Golf GTI), 195,8 punts

Etc. fins a 52 classificats

 

Classe 1: Albert Parrilla-José María Colomina (BMW 2002)

Classe 2: Henri Trautmann-Joel Fritz (Lancia Beta HPE 2000)

Classe 3: Oliver Neufert-Nathalie Mancier (Porsche 911 Carrera 3.2)

Classe 4: José Manuel López-Josue Sánchez (Volkswagen)

Classe 5: Carles Sanvicens-Carles Sasplugas (BMW 325ix)